Jag har tillgång till ett par oanvända radiatorer från mina föräldrars husbygge som jag nu vill använda. Rören sitter på "fel" sida, visst kan jag bara lossa röret från radiatorn och vända det för att för att få det som jag vill? Tätar kopplingarna med o-ringar som jag behöver byta? Jag saknar väggfästen, känner någon igen loggan på skyddspappen så jag kan komplettera med det? Radiatorerna är inte uppackade så jag har inte kunnat se om de är märkta någon annanstans.
 
  • 20160625_143505.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20160625_144350.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Dina radiatorer är tillverkade av thermopanel. Purmo har köpt dom.

Din radiator heter 11-622. Alltså ett "vattenelement" och ett "konvektorelement". 60cm hög och 220cm bred. Vilket gör att du ska ha 3st konsoler. (180cm och uppåt = 3st)

Konsoler till just denna variant tror jag det är svårt att få tag på. Alternativet är ju att köpa 11-konsol från en annan tillverkare och chansa. TP4 konsolen ser inte ut som din variant.
 
  • Gilla
Guson
  • Laddar…
Tack för snabbt svar Krilleman! Jag har den här 11-622 (enkel) och en 10-619 (dubbel). 11-622 har jag en tänkt plats för redan men jag vill ha tag på fästen till båda om möjligt givetvis. De olika fästena skiljer sig åt en del men fäster i radiatorn på snarlikt sätt, jag har kollat runt på de monterade radiatorerna i huset där dessa blev över. Eftersom 11-622 ska sitta i garaget är det inte omöjligt för mig att göra egna upphängningar eller modda från ett annat fabrikat.
 
Krilleman
Beträffande kopplet ska det gå att bara skifta.
 
  • Gilla
Guson
  • Laddar…
Jag gick in på Purmos hemsida och jag tror att deras konsoler för Purmo serie 21-33 (dubbel- resp. trippelpaneler) skulle passa min 10-619 som är en dubbelpanel. Deras konsoler för Purmo serie 11 passar dock inte TP serie 11 men om jag fick se en Purmo-konsol IRL skulle jag ganska snabbt kunna avgöra om den är lämplig att modda för mitt bruk eller om det är enklare att göra egna från grunden.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.