Redigerat:
Jag har installerar flera multiboxar, och hitills har alla kunder varit nöjda! Badrummet bör vara max 20 kvm. Installationen blir snyggast om du bygger in den i väggen.
Den funkar på så sätt att du kopplar inkommande värme direkt på golvvärmeslingan, slingans retur kopplas sedan in i multiboxen. Från multiboxen kopplas det sedan tillbaka till returvärmen.
 
Man ska ju lägga rören som i en spiral enl tillverkarens hemsida men blir inte det svårt om man använder golvvärmeplåtar, vilken dim är mest lämplig på slangen om golvytan är ca 15 kvm, golvet är bjälklag av trä med uppvärmd källare under sig, jag har tänkt att lägga först 22mm spånskiva sen glespanel med plåtar och därpå 14mm ekparkett, verkar det ok?
 
eleganten skrev:
Jag har installerar flera multiboxar, och hitills har alla kunder varit nöjda! Badrummet bör vara max 20 kvm. Installationen blir snyggast om du bygger in den i väggen.
Den funkar på så sätt att du kopplar inkommande värme direkt på golvvärmeslingan, slingans retur kopplas sedan in i multiboxen. Från multiboxen kopplas det sedan tillbaka till returvärmen.
okej! Vad rekomenderar du för slang? dimension? Har valv hemma med källare under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.