Tjena!
Har en radiator som läcker (pytte pyttelite) när jag sätter på min MMA -adapter och termostat, det är så att det kommer ungefär en droppe vatten om dagen (men det är ju tillräckligt för mig som är petig).

Fråga: hur gör jag för att det ska sluta läcka? Kan man byta packningen där ”piggen” sitter på något sätt utan att först behöva ”tappa ur systemet”?

Har en fjärrvärmepanna, samtliga andra radiatorer sitter med likadan adapter och termostat.

Bifogar bilder, tacksam för all hjälp!
 
  • Fönsterlås närbild, sliten färg på ram, mörker i bakgrunden, säkerhetsdetalj i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en gammal, korroderad ventil eller röranslutning med synlig gängning och en liten stift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostat för radiator bredvid avskruvat toppstycke på en yta inomhus, troligen underhåll eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Urklippet nedan som kommer från MMAs ROT-boken säger att det ska vara typ NIA för 1-rör och RNT för 2-rör. Visst är det AGA Termopanel vi ser!
 
  • Katalogbild på gasutrustning, kopplingar, verktyg, QR-koder, artikelnummer, instruktioner för montering och demontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.