Säkert har frågan ställts förut, men kanske inte just så här.
Det är ett anskrämligt element som min BRF säger att jag ska ha kvar och får icke plockas bort. Men var i hela fridens namn skall jag göra av det? Jag ska helrenoveta detta orörda badrum från anno -91.
Jag kan visst tänka mig att ha en radiator i badrummet, men då i så fall ett nättare, snyggare. Vem bor i en BRF HSB och har exempel på där man bytt ut radiatorn? Tvårörs, idag mått på 80x60x7. Vill ha max 60x50x8. Finns det ens sådant likvärdigt element?
Kanske gör jag så helt enkelt att jag flyttar in det i klädkammaren vägg i vägg, då behöver inte rören gå genom någon våg längre. Spara r anslutningarna i badrummet förstås. Gammalt badrum med vit radiator under handfat, kaklade väggar och beige plastmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum från 1991 med duschhörna, toalett och handfat, i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Skulle en rejäl handdukstork kunna vara ett alternativ? Det går ju ven att kombinera två torkar eller tork och litet element.
 
D Daniel 109 skrev:
handdukstork
Det skulle man gärna önskat, men föreningen har satt stopp för att ersätta radiator med en vattenburen handdukstork.
Jag ser ju i förlängningen att de binder ris till sin egen rygg. Elementen måste bytas så småningom eftersom de börjar bli gamla och att ska alla ha kvar dessa pjäser, hur attraktivt är det att renovera då om man ändå inte fått göra som man vill?
 
De? Är det inte snarare vi?

Jag har viss förståelse då föreningen har ansvar för värmesystemet. Det kan ställa till det lite med injusteringar som dessutom kan bli bökigare med en variation av lösningar.

Element håller ofta mycket länge. Så den biten behöver du nog inte vara orolig för.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
. Det
Jo, det är bra att de har ansvaret för vårt gemensamma värmesystem och jag har inte för avsikt att fulmecka. Men styrelsen har en motvilja till förändring och jag tänkte se om någon annan har hittat en radiator som är mindre och mer lättplacerad och som jag kunde ta rygg på.
 
Johhhan
Det kostar en del att göra en ny injustering av värmesystemet; såg en uppskattning på omkring 20kr/kvm, vilket blir fyrsiffrigt belopp för varje lägenhet, så att styrelsen är motvillig är inte så konstigt. Du kan förstås höra efter om det finns någon inplanerad ny injustering, för eventuell samordning med sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.