Hej!

Har fått en offert idag på ett låglutande (5grader) garagetak utan hinder. Jag har bytt undertak och kommer själv lägga underlagspapp och montera fotplåtar och trekantlist. Priset före rot är 14000:- och efter 9000:- Huset är beläget centralt i Västerås. Fick en väldigt bra känsla för han som tittade på jobbet (chefen) och det är viktigt, men kan jag spara några tusen så är det överordnat.

Märke på ytpappen frågade jag inte om.

Tacksam för svar!
 
Men vilken metod skall de använda? Jag tror (men kan ha fel) att det enda som fungerar på den lutningen är ett tak med svetsade skarvar.
 
Ett normalt pris så tillvida att dom levererar antingen Icopal, Trebolit eller Mataki (pappmärken)
Det är något av dom ter du ska ha enligt mig!
 
Betalade 14k efter rot för 54m2, dock gjorde dom allt jobb med nya plåtar och sånt. Svetsade skarvar.
 
hempularen skrev:
Men vilken metod skall de använda? Jag tror (men kan ha fel) att det enda som fungerar på den lutningen är ett tak med svetsade skarvar.
Skruvar med bricka sen svetsar!
 
Men iom att rotavdraget är på 5000 så är arbetskostnaden på 10000. kostar materialet bara 4000? Eller har man "justerat" för att det ska vara snällare mot mig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.