Ni som har direktimporterat, skulle ni kunna vara så snälla och ge lite råd. tex steg för steg tillvägagångssätt.

Man vill ju gärna titta på ex på fönsterna innan man köper dem. tex att det är bra finish, att karmarna är snyggt ihopfogade i hörnen, att handtagen är snygga. Eller kan man förutsätta snyggt ihopfogade i hörnen om profilerna enligt offert är kvalitetsprofiler från Gealan, Veka etc?

Jag bor i Skåne så det bästa hade varit att köpa från en fabrik nära Swinoujscie så att man skulle kunna åka och hälsa på fabriken och kolla in deras fönster, välja handtag, kanske persienner mm.

Sammanfattningsvis:
Fabriker nära Swinoujscie?
Har kvalitetesprofiler typ Gealan, med 6 kammarsystem.
2-glas isolerglas OK.
Man kan välja på olika handtag/beslag.
De kan leverera även sjyssta persienner som lätt går att montera på fönsterna.
Det skall vara lätt att montera fönsterna. Helst följa med monteringsbelag/karmskruvar.
Fönsterna skall på ngt sätt vara förberedda att montera fönsterbläck på. Bästa är väl om man kunde beställa fönsterbläck med?
De kan engelska, lite åtminstone.
Hur fixar man enklast frakten? Ber fönstertillverkaren inkludera det i offerten?
Vad är leveranstiden ca?
 
Redigerat:
Jo, jag har sökt och läst en hel del på forumet om PVC fönster köp, men jag har inte hittat svar på alla mina frågor tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.