Halloj,
Börjar komma i lite tankar om Garage med förråd och de priser jag ser nu är att jag får räkna med ca 10.000 kr / m² med platta och isolering. Valde plåttak eftersom huset har det och tänker det ska matcha.

Är det fel tidpunkt att bygga garage nu kanske ? Kommer priserna sjunka eller bara höjas ?

Vilka erfarenhet har ni med garage. Blocksystem verkar bra , hur mycket ska man göra själv och hur mycket hjälp tar man in? Byggerfarenhet: 0
Men har inte tummen mitt i handen , är väl mera självförtroendet.

Tanken är Position A är antingen Enkelgarage med Carport eller dubbelgarage.

Position B är alternativ plats.

Alternativ C jag fick av en mäklare är att garaget byggs ihop med villan som är nedre delen av bilden för att eventuellt kunna ändra om till bostad om man behöver mer boyta. Villan har dock krypgrund.

Klurigt detta, mycket att tänka på. :)
 
  • Flygbild över en fastighet med markeringar för potentiella platser för garagebyggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Indiefolk
  • Laddar…
Frågan är ju hur mycket du vill göra själv?
Det är dyrt nu, men blir nog kanske inte billigare framöver.
Att bygga stommen är ju det roligaste ;)
Men med en byggsats så är det ju enklare om man inte är van.
Börja med att hitta en firma som vill göra plattan och kolla om de kan rekommendera en snickare som bygger upp stommen, annars kör på byggsats.
Jag hade valt fristående garage.

//AA
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
S saiter skrev:
Frågan är ju hur mycket du vill göra själv?
Det är dyrt nu, men blir nog kanske inte billigare framöver.
Att bygga stommen är ju det roligaste ;)
Men med en byggsats så är det ju enklare om man inte är van.
Börja med att hitta en firma som vill göra plattan och kolla om de kan rekommendera en snickare som bygger upp stommen, annars kör på byggsats.
Jag hade valt fristående garage.

//AA
Tack för svaret. Jag har ingen byggerfarenhet alls men vore kul ändå att börja någon gång med något :) Finns ju mycket hjälp och guide. Tänkte att jag bör iaf kunna isolera invändigt. :)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Resa ett modulgarage eller vad de heter när det är sektioner bör du klara med ett par kompisar om det inte är stort på en helg. Sen kommer allt som tar tid, isolering, skivor mm. Men det förutsätter du har plattan på plats och goda vänner.
 
To66e Tobias Ferm skrev:
Tack för svaret. Jag har ingen byggerfarenhet alls men vore kul ändå att börja någon gång med något :) Finns ju mycket hjälp och guide. Tänkte att jag bör iaf kunna isolera invändigt. :)
Ja, bara du får upp stommen och tätt tak (och eventuella fönster) så kan du ju köra på invändigt i din egen takt.

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.