Vi har beställt nytt kök och rivit ut det i inte behöver. För att vi ska kunna leva utan kök under renoveringen, vad bör vi tänka på? Kan man överhuvudtaget koppla in kyl och diskmaskin i ett annat uttag/rum eller är de inkopplade på något starkare? En kokplatta är inhandlad iaf så att man kan steka. Micron kan man ju koppla in någon annanstans.
Hur har ni gjort?
 
Kyl och frys drar inte särskilt mycket el, koppla in var du vill. Det kan vara vettigt att lägga en bit byggplast under ifall det skulle bli lite dropp.

I övrigt rekommenderar jag att du tar hem hämtmatsmenyer från alla lokala restauranger.
 
pelpet skrev:
Kyl och frys drar inte särskilt mycket el, koppla in var du vill. Det kan vara vettigt att lägga en bit byggplast under ifall det skulle bli lite dropp.

I övrigt rekommenderar jag att du tar hem hämtmatsmenyer från alla lokala restauranger.
Vet du hur det är med diskmaskinen?
 
Vi har lagat nästan 30 portioner mat och lagt i frysen, så vi slipper kostnaden för hämtmat i en redan dyr renovering :)
Är i samma sits som du just nu och har precis kopplat bort vatten och avlopp och väntar på rörmokare och elektriker!
 
  • Gilla
eppeee
  • Laddar…
Har ni diskmaskin kvar i annat rum? Eller kör ni för hand på toan?
 
eppeee skrev:
Har ni diskmaskin kvar i annat rum? Eller kör ni för hand på toan?
Vi äger ingen diskmaskin för tillfället så vi kör förhand i badrummet! :) Vi är dock bara två vuxna och en 6-månaders, så blir inte så mycket disk.
 
MSjöström skrev:
Vi äger ingen diskmaskin för tillfället så vi kör förhand i badrummet! :) Vi är dock bara två vuxna och en 6-månaders, så blir inte så mycket disk.
Då har ni med andra ord inte börjat med flaska ännu, jag tycker jag diskat flaskor konstant sista halvåret. Våran är 11 mån. :)
 
Jag kopplade in spis och diskmaskin i tvättstugan, ställde även dit några skåp med bänkskiva. Köksbord med micro, kaffekokare och kyl+frys hade vi i vardagsrum. Två vuxna och barn 4 och 7.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.