Håller på med ett loft för barnen att hänga på och behöver någon typ av värmekälla för kallare tider på året. Vad skall jag köpa för element??

Loftet är nybyggt på ca 28 kvm (varav toa på 4) ovan ett garage. Det är hyfsat välisolerat med 2 fönster vid ena gaveln och dörren i andra. Hur är direktverkande kontra olje/vätskefyllda nu för tiden? Förr luktade det och var torr, knepig luft vid direktverkande.

Det är ju bra om de går att ställa lågt, på frostfri nivå då det kommer säkert att gå i vågor hur mycket ungarna hänger där ute. Kan även bli så att någon väljer att flytta ut om något år, vem vet..?!

(Elektrikern har förberett för 2 x 400v)

Tacksam för goda råd.
 
Varför inte en luft luft pump ?
 
BigR
LVI Yali digital köpte jag på Hornbach. Oljefyllda med digital display.
 
galento
M masterjohn skrev:
Håller på med ett loft för barnen att hänga på och behöver någon typ av värmekälla för kallare tider på året. Vad skall jag köpa för element??

Loftet är nybyggt på ca 28 kvm (varav toa på 4) ovan ett garage. Det är hyfsat välisolerat med 2 fönster vid ena gaveln och dörren i andra. Hur är direktverkande kontra olje/vätskefyllda nu för tiden? Förr luktade det och var torr, knepig luft vid direktverkande.

Det är ju bra om de går att ställa lågt, på frostfri nivå då det kommer säkert att gå i vågor hur mycket ungarna hänger där ute. Kan även bli så att någon väljer att flytta ut om något år, vem vet..?!

(Elektrikern har förberett för 2 x 400v)

Tacksam för goda råd.
Skulle definitivt välja nya direktverkande konvektorelement med elektronisk termostat ,
speciellt som du ska reglera tempen . Har haft oljefyllda i några hus och kommer inte
köpa det igen efter ha testat Tegos element men det är min personliga uppfattning ;)
 
Tack för svar!

Ang, ej luftpump är svaret så enkelt att den lilla tiden jag behöver tillskottsvärme är när enluftpump ger som sämst. Jag har spacklat och målat lite när det varit runt 0-5° ute och klarat mig med en 500w byggfläkt och tänker att en LLVP lätt blir för stor och därmed tappar vinsten. Från början var det tanken men med tanke på hur liten volym det är så tror jag att det tar många år innan man tjänat in extrakostnaden en LLVP ger, men jag blir gärna övertalad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.