Hallå

Jag behöver lite hjälp, vi köpte vårt hus i höstas och flyttade in i December.
Förra ägarna har integjort mer än att bo i huset, så vi har en del att åtgärda.

Nu under påsken så fick jag ett ryck och grävde ur en gammal överväxt rabatt på ena kortsidan av garaget. Besktningsmannen sade att det inte var att rekommendera då garaget var byggt i lättbetong eller något sånt.

Jag har nu grävt ut ca 30cm från väggen och hela vägen ner till grundens nedre kant, och min fråga är helt enkelt om det räcker?

Jag tänkte sätta platonmatta och sedan fylla med Singel 6-12, men det skrivs en del att man bör lätta det hela vägen ner till dränaget då? Jag har grävt ner så att jag ser kanten på grunden, och det är inte jord där, utan sand/fint grus.
Min fråga är helt enkelt om det räcker, eller om jag ska fortsätta ner, det var asjobbigt :D

Är jag helt ute och cyklar? Tycker det är snyggare med en gruskant som man isåfall kan ställa krukor på om man gärna vill odla något där?

IMG_20160327_133256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det är sanden som ligger runt/ovanför dräneringsrören och det inte finns några fuktproblem inne så duger det gott att göra som du tänkt.
 
Hallå

Jag vet inte om det är sanden som ligger runt dränagerören, men jag kan tänka mig det, får väl gräva lite till och se!

Det finns små fuktfläckar på insidan av garaget, men inget alarmerande enl besiktningsmannen. Dessa är i det hörn som syns på bilden (längst bort).

Men det finns egentligen inga nackdelar med mitt ingrepp då? Dvs Platonmatta på väggen, filtmatta - grus (singel 6-12) och sedan tänkte jag för det estetiska sätta en "kantlist" av marksten mot gräset till helt enkelt.

Kanske bör jag gå upp lite i grusstorlek? För att inte få någon större kapiläreffekt?
 
Hemmakatten
Är du säker på att det finns dräneringsrör längre ned?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.