Hej
Har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Jag har läst om ismaskins problem av olika art men inte någon som har en helt död ismaskin. Allt är svart inte några larm och ingen belysning över huvud taget. Har läst att larm lampan blinkar olika antal gånger för div problem som uppstått. Här fungerar precis ingenting.
Det skall gå att stänga av och sätta på ismaskinen genom att hålla in alarmknappen men det är helt kört. Någon med erfarenhet eller bara ideer vad man kan göra???

//Magnus
 
Kanske skulle skrivit att det var en ismaskin i en Husqvarna frys i rubriken men ....
 
A
Den gör ingen is heller?
Annars är det som om den vore avstängd
Kan ju vara sladden i dörren
 
Hej
Nej den gör exakt noll is. Sladden i dörren?
Kanske, belysningen funkar i alla fall. Var hittar jag dom?
 
A
Sladden mellan paddlen och kretskortet går igenom det övre gångjärnet kanske den är v där
R
 
electroluxaren skrev:
Sladden mellan paddlen och kretskortet går igenom det övre gångjärnet kanske den är v där
R
Vet någon möjligen vart man kan hitta en sprängskiss till denna frys?. Är ju lite lättare att både riva och sätta ihop då...
 
A
Tror arr det fortfarande finns kvar på electrolux.se under köpa reservdelar.

Men den är ingen hjälp för demontering.
 
Nej jag har hittat den sidan. Omöjligt att se någon kabel någonstans. Om man river ner insidan av dörren borde man se mer.
Om man drar loss listen runt om får man då loss insidan av dörren? Då har man ju lite mer överblick.
 
A
Det går inte att komma åt något inuti dörren
Kablen går i ett rör från gångjärnet till dispensern
Beroende på årsmodell så ser de olika ut men de brukar gå av precis ovanför gångjärnet.
 
Ok, för man kan bara se gånggärnet "metallpinnen" som håller dörren men inga kablar passerar. Om det nu inte är så att den är ihålig och kabeln passerar där.
Får väl lossa plastlocket uppe på frysen då för att komma åt?
 
A
Den är ihålig
Ja ta bort locket så ser du
 
Ok, tusen tack för supporten!.Ska kolla detta

Mvh
Magnus
 
Hej igen
Hoppas du har tid att stötta lite till. Jag plockade av locket uppe och kabeln är ju förvisso inte av men kanske skadad. Tänkte mäta upp kabeln men då behöver jag komma åt i bägge ändar. Listen i dörren var ju ingen match den lossade lätt men sen var det stopp. Hur får man bort plasten på insidan dörren? är den limmad?

//Magnus
 
A
Du får ta bort själva dispensern på framsidan
Beroende på årsmodell sitter den med två skruvar under den översta dekalen eller med hakar i underkant
 
Jag hittade skruvarna och dom (4st) är lossade. Lite lösare sitter den men vågar inte bryta. Några knep...:thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.