Hej.
Funderat som faen.
Köpt
Luftvärmepump SC-JA2519
Denna är en nyhet, sitter en modul med wifi tecken på, följde med en dongel. Men var den ska sitta står det ej.
Kollat runt hela modulen inget hål att stoppa i dongeln i.
Kikat på youtube men den visar bara en långsmal modul, denna nya är fyrkantig med en liten grej med wifi tecken på, går inte att lossa denna synligt.
Tyvärr köpte man en wifi dongelpaket, kunde ju skrivit att denna ingår :(
Nån som har en aning vars dongeln ska sättas i? Ny luftvärmepumpmodul med WiFi-tecken och QR-kod, oviss placering för dongel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Löste problemet ;)
Men va de krånglat till de, man lär lossa hela displayen för att sticka i dongeln.
En skruv samt tre låshällor.
Måste varit en kines med huvudvärk som uppfunnit denna lösning.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Hallå!

Jag har hittat var jag ska sätta i modulen, men fattar inte vilken knapp man ska trycka på 7 gånger för att starta AP, hittade du det?
 
P Patrikösterlen skrev:
Hallå!

Jag har hittat var jag ska sätta i modulen, men fattar inte vilken knapp man ska trycka på 7 gånger för att starta AP, hittade du det?

Hittade!
 
P Patrikösterlen skrev:
Hallå!

Jag har hittat var jag ska sätta i modulen, men fattar inte vilken knapp man ska trycka på 7 gånger för att starta AP, hittade du det?
Hejsan.
Krångla massor men löste de igenom att klicka på knappen längst ner till höger. Person med en pil höger.
Äldre kontroller står det 88 på denna knapp.
Tappa 7 gånger sen dyker ap mode upp connecta med medföljande qr code, välj endast 2,4g wifinät

/Per.
 
  • Gilla
Johansen
  • Laddar…
K KnaZ skrev:
Hej.
Funderat som faen.
Köpt
Luftvärmepump SC-JA2519
Denna är en nyhet, sitter en modul med wifi tecken på, följde med en dongel. Men var den ska sitta står det ej.
Kollat runt hela modulen inget hål att stoppa i dongeln i.
Kikat på youtube men den visar bara en långsmal modul, denna nya är fyrkantig med en liten grej med wifi tecken på, går inte att lossa denna synligt.
Tyvärr köpte man en wifi dongelpaket, kunde ju skrivit att denna ingår :(
Nån som har en aning vars dongeln ska sättas i?[bild]
Hej har du fått någon ordning på wifi dongeln ? Eller ligger den bara och skräpar ?
Intresserad att köpa den om du vill sälja den,
Mvh Henrik "hoj_henke@hotmail.com"
 
Hej.
Fick igång allt efter stenålderstrix.
Återlämnat donglar jag köpte på sidan om.

/KnaZ
 
Tja, tänkte försöka få liv här igen.

Har en likadan qlima. Kommer till AP mode. Men appen hittar inte värmepumpen. När jag skannar qr koden så står det "qr is illegal".
Och manuellt så hittar inte appen något.

Någon som haft detta bekymmer?
 
A
M Maestrof skrev:
Tja, tänkte försöka få liv här igen.

Har en likadan qlima. Kommer till AP mode. Men appen hittar inte värmepumpen. När jag skannar qr koden så står det "qr is illegal".
Och manuellt så hittar inte appen något.

Någon som haft detta bekymmer?
normalt men brukar att få igång en annan dag med en annan app
 
Min modul funkar inte över huvud taget, så kvalitén verkar lite si och så...
Om jag trycker 7 gånger på knappen på fjärren som man ska så hänger sig värmpumpen och måste startas om genom att strömmen bryts.
 
useless useless skrev:
Min modul funkar inte över huvud taget, så kvalitén verkar lite si och så...
Om jag trycker 7 gånger på knappen på fjärren som man ska så hänger sig värmpumpen och måste startas om genom att strömmen bryts.
Jag lyckades koppla den till en annan app. Smartlife. Trots att det står att man ska använda appen nethome i manualen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.