Hej

Vi köpte en Qlima värmepump från Jula till vårt garage och den fungerar bra. Appen vi använder för att styra den heter NetHome plus
Önskvärt vore att ställa in den i underhållsvärme när man reser bort men jag hittar inget sådant alternativ i NetHome. Är det helt enkelt inte möjligt med den modellen? I så fall, är det skadligt om jag tex kopplar in den via Plejd och ställer en timer på att köras endast varannan timme eller liknande?
 
Fairlane
Så här står det på Julas hemsida: "Temperaturen som pumpen arbetar mot kan justeras mellan 17 och 30 °C, vilket låter dig anpassa temperaturen efter årstid och utomhustemperatur.".

Jag tolkar det som att pumpen inte stödjer underhållsvärme, om du med det menar 8-12 grader eller så.
Jag undrar om du tjänar så mycket på en lösning där den körs hårt varannan timme istället för lite lugnare kontinuerligt.
 
Tjena,
För er som inte listat ut hur man gör via appen så är det FP som ska vara aktiv. Då håller den ca 8°C.
Se bilden:
Appgränssnitt för temperaturkontroll, inställningar för värmesystem eller fläkthantering i ett garage, användargränssnitt i mobil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Otto Kulladal och 1 till
  • Laddar…
Som sagt FP.
 
J Johan_östberg skrev:
Tjena,
För er som inte listat ut hur man gör via appen så är det FP som ska vara aktiv. Då håller den ca 8°C.
Se bilden:
[bild]
Vilken app använder du din JA 2519?
MVH/Daniel
 
Hej,
Jag använder NetHome plus. Se bild nedan.
Det va appen som gällde när jag installerade min SC-JA2518. Den gick dock sönder och jag fick den utbytt till en SC-JA2519.
Såg nu när jag köpte en till SC-JA2519 att den hänvisade till Tuya. Jag har inte kopplat den nya till Wi-Fi än sedan jag installerade pumpen och har ingen erfarenhet av Tuya. Har bara installerat appen och tycker den ser lite stökig ut. Någon som har erfarenheter?
En skärm på en mobil med en mapp märkt "Energi" och olika appikoner, en är markerad med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Johan
 
J Johan_östberg skrev:
Hej,
Jag använder NetHome plus. Se bild nedan.
Det va appen som gällde när jag installerade min SC-JA2518. Den gick dock sönder och jag fick den utbytt till en SC-JA2519.
Såg nu när jag köpte en till SC-JA2519 att den hänvisade till Tuya. Jag har inte kopplat den nya till Wi-Fi än sedan jag installerade pumpen och har ingen erfarenhet av Tuya. Har bara installerat appen och tycker den ser lite stökig ut. Någon som har erfarenheter?
[bild]
Mvh Johan
Det finns en brytpunkt när pumpen ska vara tillverkad för att fungera med Tuya appen som min SC-JA2519 gör. Tror det var andra halvan av 2021 och framåt som gäller? Hursomhelst, den är väldigt enkel och tydlig i sitt utförande, lite för enkel då det skulle vara trevligt att kunna se förbrukningen. Jag gillar dock att ställda temperaturen syns tydligt på locket på innedelen men det har ju inget med appen att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.