Hej
Är det någon som har erfarenhet att montera PVC fönsterdörr och fönster med karmhylsa ? vi har Nordiska fönster Fjäll PVC med förmonterade karmhylsor.
På fönsterdörren/altandörren ska man ställa karmen på pallbrickor och sen justera in allt eller häfta fast drev och sätta raman direkt på regel?
Behöver man sätta i klossar eller kilar eller räcker det med karmhylsorna?
 
B
Jag har för mig att det finns en instruktion? Fick inte du den? Finns kanske från din leverantörs hemsida för merladdning. Jag har för mig att man på vissa avstånd (beroende på fönstets bredd) skulle sätta kilar under fönstret, så det blir i våg. På sidorna hade jag (från min leverantör, du kanske har en annan lösning), metalldelar som säkrar fönstret i stommen.

Har man ca 1cm avstånd (eller något mer) mot samtliga reglar kommer man åt att dreva/applicera fogskum, och även justera. Har man mindre avstånd än så blir det gärna en dåligt drevad yta som drar kallt.

Jag har inte monterat pvc dörr, bara fönster, så du får ta tipsen för vad de är.
 
B BSOD skrev:
Jag har för mig att det finns en instruktion? Fick inte du den? Finns kanske från din leverantörs hemsida för merladdning. Jag har för mig att man på vissa avstånd (beroende på fönstets bredd) skulle sätta kilar under fönstret, så det blir i våg. På sidorna hade jag (från min leverantör, du kanske har en annan lösning), metalldelar som säkrar fönstret i stommen.

Har man ca 1cm avstånd (eller något mer) mot samtliga reglar kommer man åt att dreva/applicera fogskum, och även justera. Har man mindre avstånd än så blir det gärna en dåligt drevad yta som drar kallt.

Jag har inte monterat pvc dörr, bara fönster, så du får ta tipsen för vad de är.
Det var inte inte mycket information om själva installationen av ramen som står i monteringanvisningen.

" 3. Sätt fönstret eller fönsterdörren på sin plats och reglera karmhylsorna, börja med den nedre.
När produkten är injusterad med karmhylsorna, kontrollmät med vattenpass för att sedan skruva fast produkten"

Jag har 25mm runt om så jag lär köra med distansbricka, jag hittar ingen som passar Temas karmhylsor.
 
  • Instruktionskort för skruvinstallation med bilder, text, och ett företagsnamn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.