Är det någon som har handlat Pvc fönster från 7x7(takfönster.nu). Enligt hemsidan har dom riktigt bra pris. 5 kammare med 2 glas och gas. U 1,0 på glaset ocg 1,3 på bågen, storlek 110x130 för 1450kr. Det är väl mkt bra pris, men är dom bra!!
Snälla hjälp. Micke
 
Har själv inte köpt men deras bolag verkar inte visa de bästa siffrorna. Det bör vara ett varningstecken. Betala ALDRIG 100% i förskott. Normalt kan vara 30% i handpenning.
Sen att bolaget inte redovisar F-skatt, men det har nog bara med om de tillhandahåller tjänster.

http://www.allabolag.se/?what=556237-8215&where=&s.x=0&s.y=0
 
Mikael_L
Vi har köpt tre fönster därifrån.
Jag fick direkt känslan av ett litet företag utan inarbetat arbetssätt. Och det intrycket har väl bestått.

Men vi behövde inte lägga en enda spänn i förskott så då kunde det väl nästan kvitta om det blev strul tänkte vi.

Sen har det löpt på bättre än vad jag trodde vid beställningen.

Just nu skulle jag inte vara orolig för att beställa igen. Men inte med förskottsbetalning, möjligen ca 10% förskott ...
Det finns väl ingen anledning att förskottsbetala till något endaste företag egentligen ...
 
Jag bestämde mig i juli 2010 för att prova två stycken fönster i mitt nybyggda garage och fick ganska snart en beställning ordnad (personlig kontakt). Det behövdes ingen handpenning och fönstrena som var med special "färg" skulle levereras efter ca 8 veckor.
Efter massor med email och inte ett enda svar så har Jag gett upp och kommer att kontakta en annan leverantör. Det var ju tur att Jag inte rev ur några fönster från mitt hus och blev stående utan.....q(;^;)pq(;^;)p
 
För ett år sedan bokade jag ett möte med han som har 7x7. Han skulle komma och titta på mina takfönster som han skulle byta. Det var även aktuellt att byta övriga fönster på huset. Men han dök aldrig upp på utsatt tid och hörde aldrig mer av sig. Så jag beställde istället takfönster av Nilssons Glas i Bankeryd, som ska montera dem i vår och PVC-fönster (Rehau) från Junefönster i Jönköping (som jag monterade själv). Han kändes seriös och jag är mycket nöjd med pris/prestanda på PVC-fönstren. Bra isoleringsvärde märks verkligen nu :) Återkommer med feedback på takfönsterbytet när det är genomfört. Det blir i alla fall Velux-fönster i taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.