Hej!
Någon som har erfarenhet av PVC-fasad och kan ge lite input av detta? Samt om någon kan rekommendera någon återförsäljare, gärna i Skåne.
 
Jag monterade på attefallskojan som jag lagt upp i någon tråd. Det finns lite olika typer, den jag satte är liggande och relativt tunn. Montering är inga problem, bra om man klarar hålla en skruvdragare och mäta skapligt. De jag satte skulle överlappas i skarven eller använda skarvprofiler. De är nog bra att tänka till hur man vill ha skarvarna. Jag såg till att slippa skarvarna på kortsidan, ritade kojan efter det. Jag fick mitt skickat, de var gränsfall att en kontorsråtta kunde bära paketen själv. Rekommenderas nog man bär de på två. Generellt rätt trevligt att arbeta med, eftersom de bara suttit några månader kan jag inte uttala mig då mycket. Skulle nog inte rekommendera den modell jag köpte som bollplank till barn. Överväg även färdiga hörn om de går, underlättar nog monteringen. Kapning med fintandad klinga är nog rekommenderat, använd skyddsglasögon.
 
  • Gilla
LDR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.