Monterade nyss in ett nytt pvc standard tild/turn fönster, men den "hänger" ner på handtagssidan så tar emot mm där.
Någon som vet hur man ska justera denna typen av fönster för att få upp den delen, försökte googla men blev inte vettigare av det.

Tack på förhand
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
thomas33 skrev:
På gångjärnssidan finns det möjlighet att justera.
[länk]
[bild]
Okay perfekt, så det är den högra bilden som jag ska dra åt för att höja den delen?
 
Vänstra! Nedre skruven vrider fönstrets vinkel mot låset och den övre höjer hela fönstret, så testa först med den övre.Men ta det försiktigt, för det blir rätt mycket på låssidan, med bara lite justerande.

Den högra bilden skjuter fram hela fönsterbågen och det tror jag knappast du vill.
 
thomas33 skrev:
Vänstra! Nedre skruven vrider fönstrets vinkel mot låset och den övre höjer hela fönstret, så testa först med den övre.Men ta det försiktigt, för det blir rätt mycket på låssidan, med bara lite justerande.

Den högra bilden skjuter fram hela fönsterbågen och det tror jag knappast du vill.
Okay får testa det imorgon, du får ha stort tack :)
 
Om du ser att glaskasetten rörsig i fönsteramen kan det vara plastkilarna som sitter mellan glaskasetten och fönsteramen som är lös. Har själv 2 fönster där dom lossnat i transporten. Enkelt fixat med en liten spackelspade och lite lim. Sprätt bort listerna som håller glaskasetten med spackelspaden och limma fast kilarna igen.

Lyka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.