I vilket lager av bruk placeras putsnätet? Visst är det i det första/innersta lagret?
Jag putsar källarväggar inomhus och kommer använda grundningsbruk A, utstockningsbruk C och putsbruk C? Jag tänker att då putsar jag fast putsnätet i grundningsbruk A, dvs det första/innersta lagret.

mvh
Richard
 
S
Grunda, näta, stocka/putsa.

 
  • Gilla
RichardRR
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Grunda, näta, stocka/putsa.

[media]
I en del "beskrivningar" trycker de fast putsnätet i grundningsbruket medans det torkar. Nätet hamnar ju då i det innersta lagret.
 
  • Gilla
Kaffeböna
  • Laddar…
S
R RichardRR skrev:
I en del "beskrivningar" trycker de fast putsnätet i grundningsbruket medans det torkar. Nätet hamnar ju då i det innersta lagret.
Är inte det plastnät och tunnputs?
Sånt har jag ingen koll på.
 
N
R RichardRR skrev:
I vilket lager av bruk placeras putsnätet? Visst är det i det första/innersta lagret?
Jag putsar källarväggar inomhus och kommer använda grundningsbruk A, utstockningsbruk C och putsbruk C? Jag tänker att då putsar jag fast putsnätet i grundningsbruk A, dvs det första/innersta lagret.

mvh
Richard
Egentligen behöver du inte använda nät i källaren såvida det inte är över olika material.
Och använder du grundningsbruk a behöver du inget nät alls. Då bruket är så hårt, så det drar sönder nätet oavsett.
Strunta helt i grundningsbruk a, och förklara lite hur du ska näta.
Man använder inte a bruk på väggar, eller ens inomhus.
Används på socklar utomhus, är betong.
 
Redigerat:
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.