Hej!!

Jag bor i ett hus som byggdes 2010. För ca 2år sedan började färgen på fasaden att lossna runt ett hörn på huset. Jag gick då till färghandeln och efter att expediten kollat på en färgflinga med lupp så konstaterade han att det bara var att skrapa och färga om. Jag fick med mig en Jorun murprimer och färg. Jag penslade primer på den nakna fasaden och färgade sedan hela huset så det blev fint och jämnt.

I vintras så märkte jag att färgen börjat lossna igen på samma hörn men inte helt samma ställe (även nya ställen sedan förra gången) Har nu skrapat ordentligt men det känns som att det går skrapa mer efter helgens regn. Ska några dagars regn verkligen påverka så mycket?

Har nu även spacklat ojämnheterna efter skrapandet där putsen var väldigt sandig med Casco husfix.

Ska jag verkligen behöva laga denna skiten varannat år?
Färgen lossnar på husets fasad vid ett hörn, en stege står lutad mot väggen bredvid dörren. Molning himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fasadhörn med bortskrapad färg, synlig spricka och stenbeläggning, samt stuprör nedanför. I bakgrunden syns en parkerad blå bil och en liten buske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur stort takutsprång har du?

Har man en ställe på takslutet (exvis plåt är vikt) och det droppar på samma ställe på fasaden varje gång solen kommer fram på vintern så kan det bli som hos dig.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.