Hej, vi har ett putsat hus från -44 som vi behöver laga sprickor och måla om.
Vi har också tänkt byta dörrar och så småningom byta tak.
Några tips på vilka färger som skulle passa huset?

Runt entre dörren är det en tegelkant som jag också skulle vilja fräscha upp/modernisera. Trappräcket är svart.

Här är min fundering på färgval.
Fasad - vit
Dörr - vit
Tak - svart?
Grund - ljusare grå
Balkong ljus grå (gärna modernare räcke)

Något tips på roligare balkong som skulle passa huset?

//Maria
 
  • CIMG0875.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hör kommer bild på entren. //Maria
 
  • CIMG1703.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle nog känna att det blir för vitt med en vit dörr också ::)
Själv har jag vit fasad och svart tak och röd dörr och ljusgrå grund..
Så vi har nästan samma smak ;D

Lycka till! :)
 
Hej,
har du någon bild på ditt hus?
Skulle vara kul att se. Ja vit dörr kanske blir för vitt, tänkte bara att det är ju tegel runt dörren oh på garagesidan är det grå grund mot dörrarna. Men jag ska nog kolla på andra färger. Tack för tipset.
Vilken vit färg har ni på fasad? Bruten mot någon färg? Äggskal ser väl kanske bara smutsigt ut? Funderade ett tag på brutet mot blått, men blir väldigt sterilt, kanske inte passar på ett gammalt hus?
Vad har ni för sorts tak? Pannor eller plåt? //Maria
 
vi har bruten vit och vi har pannor. Ska se om jag har någon bild jag kan skicka dig.
Om du ska ha vit dörr skulle jag nog bryta av med någon annan färg på ex markiser eller dyl. Eller kanske köra dörren i teak?(jag glömde att du hat tegel)Men det skär sig mot teglet..nä men det kanske blir fint med vit dörr mot teglet ?Om du ska byta dörr sä är det ju bara att testa att måla den du har vit ::) Då ser du om den blir för vitt :p
Jag vet ett hus där dom kaklade på sitt tegel runt dörren, det blev ganska fint faktiskt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.