Hej
Köpte hus i höstas och på det tillhörande garaget är ena väggen (väggen med fönster) kraftigt vittrad och frostskadad. Är tacksam för lite input på mina funderingar om hur jag ska angripa garaget. Tanken är att reparera fönsterväggen genom att byta dålig sten, mura igen fönstret för att sedan putsa väggen.

Tanken är att använda mur o putsbruk B rakt av till allt ihop. Men bör jag först göra murarbeten klart, sen tunngrunda med ett A-bruk och sen fortsätta putsa hela vägen med ett B-bruk? I förlängningen ska väggen målas, och det ska byggas ett redskapskjul genom ett skärmtak ut.

Övriga väggar är teglet i bra skick, i princip bara fogarna som är vittrade. Även här funderar jag på att bara köra på med B-bruket rakt av och "slamma" teglet för att därefter måla. För egen del gör det inget om tegelmönstret går igenom.

Men det kanske är mindre jobb att bara blåsa av med högtryckstvätt och stålborste för att därefter bara fylla fogarna. Boningshuset kommer inte putsas utan är teglat i samma färg som garaget.

Tack på förhand
 
  • Kraftigt vittrad och frostskadad tegelvägg med skadade fogar kring ett fönster på ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vittrad och skadad tegelvägg med synliga fogar och tecken på väderpåverkan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vittrad gulfärgad tegelvägg med skadade fogar, indikerar behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.