Hej!

Jag tänkte en dag att jag skulle ta o måla om i tvättstugan o till det hörde då att slita ner tapeter o skrapa färg:(

Tyvärr lossnade även massa puts och 2 väggar fick jag börja om helt med då dom var i så dåligt skick.
Japp så nu försöker jag lära mig att putsa väggar vilket går efter 2 väggar ganska bra!

Men huuur ska jag lättast jämna av dom första väggarna?
Kan man slipa eller är det bara att putsa på nytt??
Har använt putsbruk på 1(snart 2) vägg och murbruk på 2 väggar,
 
Slipa puts är svårt och blir sällan riktigt bra. Köp istället 1mm Putsbruk C och applicera tunt (3-5mm) med stålbrätte, låt torka sedan runt 30-60 minuter och filta sedan av ytorna med ett lätt fuktat filtbrätte så blir de släta och fina.
 
S
Magdalena Koch skrev:
Hej!

Jag tänkte en dag att jag skulle ta o måla om i tvättstugan o till det hörde då att slita ner tapeter o skrapa färg:(

Tyvärr lossnade även massa puts och 2 väggar fick jag börja om helt med då dom var i så dåligt skick.
Japp så nu försöker jag lära mig att putsa väggar vilket går efter 2 väggar ganska bra!

Men huuur ska jag lättast jämna av dom första väggarna?
Kan man slipa eller är det bara att putsa på nytt??
Har använt putsbruk på 1(snart 2) vägg och murbruk på 2 väggar,
murbruk när du ska putsa?
 
Tack;)
Har ju dom där prylarna men blev så dåligt:( men får lägga på ett nytt lager o sen vänta o använda filtbrätten..
Ska jag få ha en sån med skum under?

Största missen är nog att jag inte fick filtbrätten o funka (eller fatta hur man skulle göra rätt)
 
Jepp;) eller nja;)
Det är väggarna som jag fick gå ner till grunden på... Så där använder jag murbruk;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Magdalena Koch skrev:
Tack;)
Har ju dom där prylarna men blev så dåligt:( men får lägga på ett nytt lager o sen vänta o använda filtbrätten..
Ska jag få ha en sån med skum under?

Största missen är nog att jag inte fick filtbrätten o funka (eller fatta hur man skulle göra rätt)
Viktigt att det är 1mm fraktion på C-bruket. Filtbrädorna med skum funkar bra, det vita finporiga skummet är bäst. Filtbrädan lägger du i en hink med vatten några minuter innan du börjar, sedan drar du av vattnet på hinkens kant. Den skall endast vara lätt fuktad, skall inte droppa. Sedan gör du cirkelformade rörelser med lätt tryck på putsen. Känns det som putsen geggar eller skall ramla ner måste den brinna lite längre innan du börjar. Ger filtbrädan inget effekt alls har du väntat för länge.
 
S
stål om du skall a det helt slät
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.