Tänkte ge mig på att försöka putsa upp denna fönstersmyg, men känner mig rätt osäker på vilka metoder som är lämpliga.

Vy mot snötäckt trädgård genom nyligen installerat fönster, oavslutat byggprojekt, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsterhörn i ofärdigt rum, snövy utomhus, behov av renovering eller slutfinish; spackel synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Behöver lägga på ca 15mm ut till färdig yta för att matcha övriga fönster, lokalt 30-35mm.

Lättbetong som ni ser. Har ingen erfarenhet av att putsa på det, men inbillar mig det är rätt svårjobbat då det är så kraftigt sugande? Kanske funkar med nät eller primer?

Funderar annars på att bygga en form och hälla i bruk uppifrån, men det kanske är att krångla till något enkelt?

Hur hade ni gjort?
 
Måste du absolut putsa? Snabbast lösning borde annars vara att limma upp gips med tex gipsputs i smygen där du kan använda gipsputsen både som lim för skivorna och för att fylla upp hålrummen
 
M myrstack skrev:
Måste du absolut putsa? Snabbast lösning borde annars vara att limma upp gips med tex gipsputs i smygen där du kan använda gipsputsen både som lim för skivorna och för att fylla upp hålrummen
Nejdå, jag är helt öppen för förslag här. Organiska material funkar också.

Hade faktiskt ingen aning om att det gick att limma med. Då fyller jag upp bakom så det blir jämt först alltså?
 
J JDA skrev:
Nejdå, jag är helt öppen för förslag här. Organiska material funkar också.

Hade faktiskt ingen aning om att det gick att limma med. Då fyller jag upp bakom så det blir jämt först alltså?
arbetsordningen blir i princip att förbereda gipsremsor, blanda gipsputs, klicka ut denna till ungefärlig mängd som behövs och sedan trycka dit gipsremsorna. Har du aningen för mycket gipsputs bakom kan man ofta få full vidhäftning och trycka ut spillet om man är lite försiktig. Gipsputsen är så kletig så även övre delen kommer kunna tryckas fast i putsen utan vidare fixering
 
  • Gilla
JDA
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.