Jag har ett rum i källaren där jag knackat ner all puts och därmed frilagt betonghålsten (två väggar) samt lecablock. Nu återstår putsning. Kan man på ett smidigt sätt göra detta själv? Nu har vi lite sprickor i ytterväggarna så enligt två murare jag talat med så bör man näta ytterväggarna. Eftersom den ena av murarna kommit med ett kostnadsförslag som blev ganska dyrt (närmare 20 000 kr för 24 m² vägg) undrar jag om man någorlunda enkelt kan putsa om själv? Jag vore väldigt tacksam för tips på hur man gör. Gärna tips om hur man fixerar nätet också samt vilken typ av nät det handlar om.
 
  • _DSC3506.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC3510.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fäst hönsnät genom att kröka spik o putsa sen över. Finns nog hjälp om hur man putsar på nätet el hos din byggvaruhandlare. Inte speciellt svårt(det svåra är att få det fint) men du behöver nog hyra en betongblandare blir nog jobbigt att blanda så mycket i hink.

Men behöver du verkligen näta? Har inte väggarna satt sig?
 
Hade nog siktat på svetsnät istället om jag skulle satt nät. Det, ett par lådor spikplugg och ståltråd borde göra susen. Om väggarna är raka går det nog rätt fort och bör gå för de flesta som är halvhändiga. Kan ju vara smart att planera in om du skall ha elrör etc gåendes i väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.