Jag har satt i nya fönster och behöver lappa ihop putsen runt om. Huset är reviterat. Egentligen var det planerat att göra jobbet i våras men fönster kom i förra veckan, corona-byggboom osv.

Vad ska jag använda för puts? Frosten kommer ganska snart och jag är mycket tveksam till att ren kalkputs hinner härda (Falun). Finns det nån KC-puts som kan funka eller hydrauliskt kalkbruk? Eller om man bara lägger tunnt över vintern?

Det är inte många dm2 som ska putsas så det är ingen katastrof att behöva göra om en del.
Fönsterkarm med nyinstallerat fönster och delvis lagad, oputsad vägg med synlig revetering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nysatta fönster med synlig trärevetering bredvid ofärdig puts på en husvägg, behov av ytterligare putsarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hydrauliskt kalkbruk lär väl fungera. Absolut inget cementbruk på det där.........
 
  • Gilla
KungAnka
  • Laddar…
Jag kan lätt få tag i Hydrauliskt kalkbruk C, men antar att det borde vara D?

Antar att man från början gjort hela fasaden med vanligt kalkbruk (E?). Ska man grunda med C även på reviterat (vassmatta osv) eller kör man med D direkt?
Säck med Hydrauliskt Kalkbruk C för grundning, 20 kg, Combimix, med illustration av byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Säck med Hydrauliskt Kalkbruk D Grov från Combimix, 20 kg, med bild av hus på förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.