Jag ska börja ta mig an väggarna i min kallkällare efter att ha gjort min dränering. Har börjat skrapa bort gammal puts och den släpper ganska lätt längst upp på väggen och ner till ca 60 cm från golvet. Därifrån och ner till golvet sitter putsen mycket hårt och är nästan omöjlig att få bort. Ska jag låta den sitta kvar och kanske bara borsta bort färgen just där ?

En annan fråga. Någon som har erfarenhet av Hey'di putsbruk som företaget Isola säljer. Verkar ju vara ett lättare alternativ än den traditionella metoden att putsa vägg, men är hållbarheten lika god ?
 
Chansar på en VÄLDIGT gammal tråd jag vet, men jag har blivit föreslagen Hey'di fiberputs på mina källarväggar som består av kalkputs just nu. Är osäker på om produkten är lämplig. Är den diffusionsöppen och finns det nackdelar jämfört med att köra med hydrauliskt kalkbruk?
 
Heydi fiberputs har jag använt många säckar av!
Funkar utmärkt till både fasad, grundmur och källarväggar.
 
  • Gilla
ravve007
  • Laddar…
@Needas wow tack för svar, känner mig tryggare nu! För att dubbelkolla, jag menade insida av källarväggarna. Det är viktigt att den då ska vara diffusionsöppen så väggarna kan andas, eftersom det är ytterväggar. Har du använt den på insidan också? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.