Hej!
Är ny på detta forum och inser att de där med husköp inte var det lättaste.
Både jag och min fru är ganska gröna när det kommer till detta området och vi vill gärna inte ge oss in i något som kommer kosta mer pengar än vad vi räknat med..
Bifogar 2 bilder där putsen lossnat..
Beror detta på frostsprängning tror ni?
Vad bör man vara noga att kolla upp innan man eventuellt köper ett sånt här hus med en sådan skada?
Kan det vara fuktskadat mer pga detta?
Fixar murare sånt här och blir det en dyr historia?
Villan är från 30-talet.

Tacksam för svar!
_LIE5348.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


_LIE5349.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Första bilden har jag svårt att se vad det är ser lagat ut men inte ända ut? Andra vilden är det stupröret som läcker så prio ett är att laga hängränna eller någon plåt där vattnet kommer åt putsen. Är det bara dessa ställen som putsen släppt isåfall är det inte så dyrt att fixa. problemet är att det är struktur på putsen kan vara svårt att få till den i nya lagningen.
 
Kollade nu igen prio ett om du köper är att ta dig upp till andra bilden och ta ner den biten som bara hänger innan något eller någon får den i pallet!
 
M
Kromo skrev:
problemet är att det är struktur på putsen kan vara svårt att få till den i nya lagningen.
Inga problem alls med en liten kvarn eller trattspruta.

Kulören kommer däremot skifta en aning egentemot det gamla
 
Tack för snabba och informativa svar! :)
Det var på dessa två ställena samt några minimala längs ena vindskiveplåten på kanske 10-15 cm lång..
Bör man vara extra noga och kolla efter mer fuktskador i och med att det är ett hål in?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.