Hej. Jag har en källaringång under den vanliga ingången (under betongtrappan) som är dold för insyn. Därför hade jag tänkt göra en lite otippat flashig ingång där nere. Vårt vanliga tråkhus är vitt och ytterdörren är tråkgrön. Jag hade tänkt mig att ha antingen någon ljusare färg på betongväggarna + taket och någon knallig färg på källardörren, jag menar cerise eller turkosgrön. Mitt problem just nu är att jag hittar ingen rolig färg som kan målas på betongväggarna! (eller, det kommer att behöva putsas upp lite, så vi kan kalla det putsväggarna). Hur faen är det möjligt? Borde det inte vara lika lätt att blanda i valfritt pigment i silikatfärg liksom all annan färg? :(((
 
Jag tror att de tycker att silikaten missfärgar pigmentet så det inte blir "rätt" kulör och då är de rädda att kunden blir missnöjd. Därför är antalet kulörer begränsat. Jag har använt silikatfärg från Keim. Dyrt men fantastiskt bra! De har en massa kulörer, men ingen cerise förstås...

https://www.keim.com/sv-se/service/downloads/faergkartor-standardkuloerer/

/Fredrik
 
  • Gilla
ilafudi
  • Laddar…
F fb35523 skrev:
Jag tror att de tycker att silikaten missfärgar pigmentet så det inte blir "rätt" kulör och då är de rädda att kunden blir missnöjd. Därför är antalet kulörer begränsat. Jag har använt silikatfärg från Keim. Dyrt men fantastiskt bra! De har en massa kulörer, men ingen cerise förstås...

[länk]

/Fredrik
Haha, tack för bra svar! Jag får väl ha väggarna i något som finns och satsa på att spöka ut dörren istället. <3
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.