Har fått en Purus golvbrunn monterad av firma men ”locket” sitter inte fast och det verkar som att den ligger för högt. Man trampar loss allt hela tiden. Även klämringen. Byggaren är en stor klant har jag upptäckt så honom kan jag inte fråga. Det verkar som att klämringen inte går tillräckligt långt mer. KAN man över huvud taget montera en brunn så att utrymmet för ringen blir för grunt? Försöker få in en bild också.
 
  • Purus golvbrunn med löst lock och klämring på ett rutigt golv bredvid en kvastskaft.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som mattan är felskuren, det ska inte finnas matta under klämringen, bara bakom.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
T
Som sagt, mattan är felskuren och därför kommer inte klämringen ner i sitt säte och klämmer åt sidorna, därför den poppar upp efter ett tag. Lösningen är att skära mattan längre ner så de ser den vita brunnen runt vattenlåset men detta bör "mattläggaren" göra så ring "byggaren" och meddela detta. Ofattbart att det har blivit så här ens när det finns skärmallar för 50 kr som SKA användas i när hålet till brunnen tas, jävla klåpare!
 
  • Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ser ut som mattan är felskuren, det ska inte finnas matta under klämringen, bara bakom.
Ja precis vad jag också tänkt. Ringen kan inte komma tillräckligt långt ner.
 
T tank77 skrev:
Som sagt, mattan är felskuren och därför kommer inte klämringen ner i sitt säte och klämmer åt sidorna, därför den poppar upp efter ett tag. Lösningen är att skära mattan längre ner så de ser den vita brunnen runt vattenlåset men detta bör "mattläggaren" göra så ring "byggaren" och meddela detta. Ofattbart att det har blivit så här ens när det finns skärmallar för 50 kr som SKA användas i när hålet till brunnen tas, jävla klåpare!
Ja jag har sett på instruktionsvideos att skärmall finns men någon sådan har definitivt inte använts här. Ser ut som om en råtta slumpvis gnagt av kanten. Som du skrev: Jävla klåpare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.