Försöker räkna ut hur stora radiatorer (C22) jag kan ha och skulle behöva lite hjälp om någon vill vara så vänlig.

Har ett fönster väldigt nära innervägg som gör att radiatorn kommer hamna så långt in som möjligt mot ett hörn - med termostaten mot "fria" sidan.

Antar att luftskruven därmed hamnar på "väggsidan", vet någon hur nära sidoväggen radiatorn kan monteras och ändå vara åtkomlig för avluftning etc.

Röranslutning kommer ske från motsatt sida.
 
Du skall få plats med din näve som vrider lufningsnyckeln.
 
Du får provadig fram med just din radiatortyp. alla radiatorer ser ju olika ut, så testa på en lös radiator (som du troligen inte her tillgång till anar jag) så märker du hr mycke utryme som behövs för att komma åt skruven.

för radiatorns skull så kan man ju montera den dikt mot väggen, men du ska ju komma åt att lufta & städa.

Kan du inte montera 3 radia radiatorer om det blir för liten yta med 2 rader?
 
C
Jag skulle gissa att du behöver ungefär en decimeter, kanske lite mindre om du har små händer med starka fingrar. :p
 
Tack för era svar!

Jag sitter beredd att beställa men vet inte om jag ska ta 600 eller 800, allt beroende på hur många centimeter som behövs till avluftning (som jag gissar sittar på motsatt sida om termostaten, korrekt). Hade det inte varit för denna avluftningsskruv hade jag (väl?) monterat radiatorn någon enstaka centimeter från väggen.

Kan säkert ringa och söka svar men tänkte att det förhoppningsvis finns någon som har denna typ av radiator hemma och kanske kan kolla
 
C
Jo, det har vi, tre stycken i källaren. Luftskruven sitter mycket riktigt på motsatt sida om ventilen, och det är upp till dig själv hur mycket plats du behöver för att vrida om en luftnyckel. Du ska dels få dit den, och dels kunna vrida den.
 
Jamen så fantastiskt, tusen tusen tack, en decimeter får det bli!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.