Hej !!

Jag har 0 i erfarenhet vad gäller pumpar och fontäner, tänkte först köpa en flytfontän att ha i poolen, men fick sen för mej att det nog inte var så smart, så nu är jag inne på att gräva ut och lägga dammduk som jag sen ska sätta en EASY CLEAR från Hozelock i botten på (som nån skrev om att den fanns på blocket) och sen dölja allt med ett gäng vackra stenar som vatten pelaren får landa på. Detta är alltså min tanke....

Läste mera om den, verkar ju BRA, inbyggd både rening och filter. men jag är så rädd för att det ska ta slut med vatten i min lilla "pöl".
Där jag ska ha min fontän ligger temperaturen på runt +35 grader året runt, så avdunstningen kommer att vara snabb och man kommer att njuta av friskheten i luften !! :cool:

Finns pumpar som känner av att det blir slut på vatten - så att dom stannar/slår ifrån i stället för att brinna upp ???
Jag kommer ju aldrig att SE vatten nivån , bara att det kommer att spruta vatten rätt upp i luften och landa på min "stensamling".
blir jätteglad för tips
 
  • Photo-0141.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte montera en nivåbrytare?
Finns pumpar med inbyggda, men även lösa som man bl.a. använder till länspumpar i båtar m.m.
 
Hej occh tack för svar.
Pumpenn som jag trodde var så smart var inte så smart :)
och har "sedan sist" kommit på iden att sätta fontänpumpen i jazzusin i stället så får en vid båge spruta uppåt och sen ner i poolen i stället. Verkar både praktiskt och snyggt .
Eftersom jazzusin och poolen är i ett och samma system så fylls ju lilla poolen på i samma takt som pumpen sprutar ut vatten,- HOPPAS JAG , så det kan nog bli bra. Den smarta pumpen var för dammar enbart och tålde inte klorin, vilket ju är ett måste för poolen.

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.