Hej!

Har köpt en länspump med kopplingsschema enligt nedan. Jag undrar om man på något sätt hade kunnat koppla så att den alltid går på "Automatic"? Alltså på något sätt skippa switchen.

Mvh

Kopplingsschema för länspump med switch, säkring och batteri, indikation på "Automatic" inställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det borde inte vara något problem. Koppla plus (+) via säkringen till brun ledare.
 
  • Gilla
Vaken85
  • Laddar…
E etompau skrev:
Ja det borde inte vara något problem. Koppla plus (+) via säkringen till brun ledare.
Tack för snabbt svar. Men bara så att jag har förstått rätt. Jag kopplar alltså ihop brun och vit kabel så att de går "gemensamt" genom säkringen?
 
tommib
Nej, vit lämnar du oansluten.
 
  • Gilla
Vaken85
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nej, vit lämnar du oansluten.
Okey, då är jag med. Jag ska koppla den bruna som den vita går i schemat. Tack!
 
tommib
Det är ett sätt att uttrycka det.

Mer precist ska du koppla brun till konstant spänning.

Det kan vara bra att ha någon form av frånskiljare för underhåll om du inte tänkte använda säkringen till det.
 
tommib tommib skrev:
Det är ett sätt att uttrycka det.

Mer precist ska du koppla brun till konstant spänning.

Det kan vara bra att ha någon form av frånskiljare för underhåll om du inte tänkte använda säkringen till det.
Hm okey. Ett problem är att jag inte kopplar till ett batteri. Jag kopplar till en 12 volt "omvandlade" (se bild) som i sin tur kopplas till ett uttag. Så ser inte + och -.

Samt att märkningen på kablarna inte stämmer överens med schemat. Vit är märkt som overdrive, brun som plus och svart som minus.
 
Svart transformator från Hamron ligger på OSB-skiva, med specifikationer angivna på en etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Mät med multimeter vilken som är vad. Det borde framgå någonstans på omvandlaren vilken polaritet den har.

Overdrive kanske är en felöversättning/felskrivning av override vilket passar bra för en manuell funktion

Glöm inte säkringen, även om det är ett mindre problem när du har en sådan omvandlare som förmodligen har en intern säkring.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.