Jag funderar på att flytta köket till vardagsrummet för att få ett extra sovrum i en lägenhet. Problemet är att platsen i vardagsrummet där köket ska stå inte är vägg-i-vägg med gamla köket eller badrummet. Avloppet skulle därför behöva dras förbi en hallgång in till badrummet. Då lägenheten inte har tjockt bjälklager under golvet samt att jag inte har lust att höja hallgolvet, så är det svårt att få till självfall. Är det möjligt att dra avloppet via taket och ha någon form av pump som inte låter alltför mycket?
 
L
Kolla in en sån här , bara info , inte den enda finns flera fabrikat , tänk bara på lyfthöjden
rorprodukter.se/avlopp/avloppstankar/grundv_och_avloppsv_pumpar/avloppspump_sanipro_for_wc__tvattstall--5886512
 
  • Gilla
Rickard Axelsson
  • Laddar…
Låter inte direkt som en bra ide. Så ljudlösa pumpar har jag svårt att se och tänk den dagen det ska servas och det blir stopp nånstans?
 
L
Den sorten används när det ska till en ny toa och inget avlopp finns , mycket i stockkolm stads
gamla fastigheter , det enda som inte är bra för dom är tamponger , ( bomull ) fastnar
i pumphjulet ,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.