Pruta på IKEA!? Omöjligt säger jag! Farbror Ingvar har ju redan sett till att du får allt så billigt som möjligt... :)

Skämt å sido, om de bygger om i utställningen kan du ju alltid göra fynd i deras fyndbutik...

// WM
 
Häj duuu kompiiis va.... vad är det sista priis vaaa?

Ja jävlar ja.... pruta på IKEA????

Lägre pris finns ju inte att få om vill ha ett någorlunda funktionabelt kök, (läs billigt kök med "den rätta känslan")
 
I fyndhörnan har jag prutat villket fall.
 
joniS skrev:
I fyndhörnan har jag prutat villket fall.
Där fungerar det, för de varorna är redan avskrivna och påverkar inte resultatet! ;)

// WM
 
Tror knappast att man kan pruta på ett nytt kök på IKEA.
Jag tycker det är snålt att man inte tex får en gratislunch då man köper ett kök.
En Dagens vore väl inte för mycket begärt :D
Men å andra sidan skulle inte Kamprad bli rik på "välgörenhet" :)
 
Det går en berättelse om att Ericsson i samband med ett nytt kontorsbygge även ville ha ett anbud från Ikea.
Svaret blev en Ikea-katalog...

Antagligen osann, men kunde lika gärna vara rätt. ;D
 
hahaha

men det var en jäkligt bra historia.
 
-ah skrev:
Det går en berättelse om att Ericsson i samband med ett nytt kontorsbygge även ville ha ett anbud från Ikea.
Svaret blev en Ikea-katalog... Antagligen osann, men kunde lika gärna vara rätt. ;D
Javisst är den osann ;D. Nu är det så att den riktigt sanna historien var betydligt roligare ... men den kan jag tyvärr inte dra här ::)
 
optimum
Men det är kul med ett företag som från början ligger på rätt nivå.
De flesta andra har sådana marfinaler att man måste prisförhandla för att komma till rätt nivå.
Ta t.ex, byggmaterial, el eller kök där proffsen har minst 40% och vi vanliga max kan ha något rabattkort med 10%. Eller ibland med "Kökskampanj" på 20%. Sådant lurar många att tro att de verkligen ger bort prylarna.

Prissättningen hos flera kräver att man får diskutera pris för att komma på rätt nivå.
Lite marknadshandel i Turkiet över det hela.

Länge leve IKEA och andra företag som ligger på vettig nivå från början.

mvh Roland
 
rolri skrev:
Men det är kul med ett företag som från början ligger på rätt nivå.
....
Länge leve IKEA och andra företag som ligger på vettig nivå från början.

mvh Roland
Synd att det inte gäller Ikeas kostnader för (obligatorisk) frakt....t.ex. för en micro 755:- mot t.ex. Schenker 220:-.
O här verkar det absolut inte gå att pruta heller :(

(se även http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9649)
 
jo då det går alldeles utmätkt få ned priset på även de billagare möbelföretagen så prova det lönar sig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.