TonyTech
Läste att ett helt nytt installerat system med pex och vatette produkter inte brukligt behöver provtryckas. Mitt system är mycket noggrannt installerat och skador från något finns inte. Totalt 20m lk pex-rör med vatette bockningfixturer. Allt fixerat i vatette fixturer.

Jag skulle förstås vilja bygga igen väggarna och det finns ju ingen garanti för att jag råkar dra en skruv i nåt rör efter provtryckning med öppna väggar. En provtryckning kanske inte gör ett dugg nytta.Vad tycker ni som har kunskap och vet bättre?
 
  • Blå vatette bockningsfixturer monterade på trävägg med fastsatta PEX-rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pex-rör och vatette-fixturer monterade på vägg, redo för provtryckning. Rör är isolerade och fixerade med bockningsfixturer. Träram och råspont synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installationssystem med pex-rör och vatette produkter, gråa och vita delar fixerade med blå bockningsfixturer, synliga bakom en öppnad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
TonyTech TonyTech skrev:
Läste att ett helt nytt installerat system med pex och vatette produkter inte brukligt behöver provtryckas. Mitt system är mycket noggrannt installerat och skador från något finns inte. Totalt 20m lk pex-rör med vatette bockningfixturer. Allt fixerat i vatette fixturer.

Jag skulle förstås vilja bygga igen väggarna och det finns ju ingen garanti för att jag råkar dra en skruv i nåt rör efter provtryckning med öppna väggar. En provtryckning kanske inte gör ett dugg nytta.Vad tycker ni som har kunskap och vet bättre?
Du fotar allt och mäter ut och markerar innan du skivar igen så är risken minimal att du råkar sätta skruv/spik i rören.
 
  • Gilla
TonyTech och 1 till
  • Laddar…
Borde du inte gjort avloppet som 2 * 45 graders så det var lut hela vägen?
Illustration av ett V-format avloppsrör, bestående av två 45-graders vinklar som kan ge bättre lutning längs hela röret.
Bara en tanke..
 
TonyTech
D Dilato skrev:
Borde du inte gjort avloppet som 2 * 45 graders så det var lut hela vägen?
[bild]
Bara en tanke..
Det har du rätt i. Bra tänkt! Skall fixa. Lättare att ränsa med tiden.
 
TonyTech
D Dilato skrev:
Borde du inte gjort avloppet som 2 * 45 graders så det var lut hela vägen?
[bild]
Bara en tanke..
Du menar såhär! 👍
 
  • Plast- och elrörsinstallation i en träkonstruktion med en aluminiumprofil framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.