Jag lider med alla er husbyggare som drabbas av detta
Vi skulle snart ha tvåårsbesiktning efter vårt bygge med dem så lite kanske man drabbas själv men är man mitt uppe i ett bygge är detta inte kul.
Till er som är mitt uppe i ett bygge; hoppas det löser sig för er!
 
  • Wow
maximm
  • Laddar…
Oj! Jag tittade på dessa när vi planerade att bygga stenhus.
 
En kompis råkade ut för det, bygget försenat 3,5mån redan pga de inte kunde betala hantverkarna, så de la ner arbetena. Han hade dock lite flyt och kunde köra vidare med egna avtal direkt med hantverkarna, och verkar klara sig utan större skador än så. Tråkigt för de som bygger hus med dem, och tråkigt för hantverkare som drabbats!
 
  • Gilla
maximm och 1 till
  • Laddar…
M m-i-c-k-e skrev:
Jag lider med alla er husbyggare som drabbas av detta
Vi skulle snart ha tvåårsbesiktning efter vårt bygge med dem så lite kanske man drabbas själv men är man mitt uppe i ett bygge är detta inte kul.
Till er som är mitt uppe i ett bygge; hoppas det löser sig för er!
Ja, samma här. Hoppas det inte dyker upp några oväntade problem på 2 års besiktning. En så länge endast sprickor i färgen på insidan.

Vi har dock en lång rad småproblem kvar efter slutbesiktning för ett år sedan som de struntade i att åtgärda. Kan kanske ha varit så att deras leverantörer inte fått betalt och därmed inte varit sugna på att fixa felen.

Enligt provinshus gäller färdigställandeförsäkring max ett år efter godkänd slutbesiktning. Kan vara bra att tänka på om man är i den perioden.

Väldigt trist för alla kunder det här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.