Jag trodde de här proppskåpen var väl beprövade och att sådant här inte skulle vara möjligt. Tur att det är på den säkrade sidan åtminstone. Det här har hänt någon gång för länge sedan men det skulle kunna hända igen. Äldre proppskåp med keramiska säkringar och synliga tecken på skador, omgivet av ledningar mot en rödmönstrad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bränt märke i ett grått proppskåp med fem cirkulära uttag, på en beprövad sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är väl en mus som hittat in där och dött uppe på säkringselementet ser det ju ut som.. Om man hade tänkt på det på den tiden man monterad den typen av centraler så hade man kunnat minimera risken att gnagare hittar in. Extremt vanligt problem på vissa håll skulle jag säga.
 
  • Gilla
udihow och 1 till
  • Laddar…
N Nixon90 skrev:
Det är väl en mus som hittat in där och dött uppe på säkringselementet ser det ju ut som.. Om man hade tänkt på det på den tiden man monterad den typen av centraler så hade man kunnat minimera risken att gnagare hittar in. Extremt vanligt problem på vissa håll skulle jag säga.
Det ser visserligen lite hårigt ut där men man undrar i så fall hur den kommit dit högt uppe på väggen och det är trångt bakom plåten. Jag skickar en bild på hela "centralen" om någon vill ha helgpyssel. Den undre delen är benämnd elvärmecentral och fyra säkringar upptill är husets belysning medan den femte är märkt VP - troligen luftvärmepumpen.
En öppen elcentral med säkringar och kablar mot en röd vävtapet, viss damm och smuts syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Ja de är beprövade. Mina servissäkringar hade ett helt litet fågelbo i sig utan brand eller att de slutade fungera.
 
Jag skulle tro att musen har tagit sig upp i den egensnickrade stigaren där matningarna kommer upp. En mus behöver extremt lite utrymme för att ta sig in och det ser ut som att det finns ganska gott om plats att klättra upp på matningarna och sedan krångla sig fram inne i centralen, absolut inte för trångt för att en liten rackare ska kunna spendera sina sista minuter i livet där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.