Ärade forummedlemmar! På frukostrasten imorse säger en kollega till mig att hans far har en justersåg samt en plan- och rikhyvel till försäljning. Får erkänna att jag får en släng av köplust, men den stillas till stor del då jag knappt hittar någon info alls om dessa maskiner. Någon som har någon erfarenhet av dessa maskiner, eller hur jag hittar info om dem? Misstänker att de även kan leva under andra namn än de nedan...

Proofy BHM 310 (hyvel) samt Proofy ECS 250 (såg). Inköptes nytt 2005.
 
Plast och litet aluminium från Ping-Pong.
Om de är gratis kan du ju ta dem och köra så länge de håller.
 
Jag tror att proofy är en ännu "billigare" variant på lunas sortiment? Köpte mig en vertikalslip för någon vecka sedan och jag tycker den ser precis ut som luna, samma reglage på samma ställen etc. Kvaliten? Duger till min lilla hobby men det är ju ingen tjock plåt om man säger så samt ett härligt klistermärke vid motorn som säger 'made in china'.
Kunde heller inte hitta så mycket om proofy, har proofy bytt namn till ferax idag?

/Micke
 
Hyvelmaskin i träverkstad med möjligt aluminiumbord och diverse verktyg och material utspridda omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verkstadsinteriör med träbearbetningsmaskiner, verktyg och material, möjlig aluminiumbord på hyvel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det verkligen aluminiumbord på hyveln? Maskinerna kostade drygt 28000:- när de var nya.
 
Oj..... jag blandade ihop dem med någon annan proofy modell. De modellerna som jag tänkte på är rent ut sagt värdelösa.
Ursäkta mig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.