Det är ju galet hur projekt växer på ett sätt man inte tänkt sig....

Jag skulle ju bara flytta elcentralen en bit...

Grävmaskin och kabeltrummor vid en bostad under renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Tamazin och 11 till
  • Laddar…
Jag lade någon minut eller två på att försöka förstå vad det var för konstig utbyggnad till farstu din granne hade, innan jag insåg att det var en ljuslykta .... :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Linnea86 och 54 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag lade någon minut eller två på att försöka förstå vad det var för konstig utbyggnad till farstu din granne hade, innan jag insåg att det var en ljuslykta .... :crysmile:
Hahahahaha! Exakt samma här
"Ja det där var ju udda men folk är ju som de är".

Fin lykta. Ful som utbyggnad :D
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle ju bara flytta elcentralen en bit...
Blir det dyrt?
 
haha, ja jag kan bekräfta att det är en lykta och inget annat.....:)
 
useless useless skrev:
Blir det dyrt?
Det blir ok, Ellevio ink underleverantörer verkar vara väldigt serviceinriktade så jag tar hand om det som är innan för husväggen och dom kör det utanför.
 
  • Gilla
Jonatan Björck
  • Laddar…
Nu när du sagt A får du ju säga B :). Varför byter de kabel?
 
  • Gilla
nlaw
  • Laddar…
Hela området har luftledningar fortfarande och det gräver man ner nu i ett projekt som sträcker sig över ett par år och drygt 1000 fastigheter. Det bara råkade sammanfalla med att jag själv skulle göra förändringar som ändå innebar mätarflytt etc så bra att göra flera flugor på smällen samtidigt....
 
  • Gilla
Jonatan Björck och 2 till
  • Laddar…
Säg som det är, du drog lite för hårt i din luftsladd så allt ramlade ner :crysmile:
 
  • Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
njae, jag har faktiskt ingen luftsladd men har uppmärksammat Ellevio på möjligheten att byta min kabel ändå och samtidigt flytta ut mätarplatsen. Normalt skulle jag få stå för hela kostnaden i detta läge men nu har vi delat på det på ett sätt som ger en win-win.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Mer än vad jag tänkt är mitt mellannamn säger frugan. Skulle också byta central, blev till slut ny el i gamla delen av huset samt ny jordkabel in från huvudcentralen när jag ändå hade farten uppe;) och av nån udda anledning slutar alla mina projekt så här
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Här hemma brukar man ofta höra "öhum ja, lite Alfons bara!" både från mig och mannen när den ena vill ha hjälp/är klar att åka. Så det känns igen! :geek:

Jag skulle bara utöka befintlig central med två nya brytare till det nya köket. Det slutade med elmaterial för nästan 10k mer än beräknat för en helt ny central och omdragen el både ut och till den delen av huset där köket är... :rofl:
 
Att bara göra lite är ju bara som att "försöka" göra någonting..
Och som den vise Yoda sa en gång;
-You Do, or you do not.. There is NO trying!
 
We do
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.