Startar en ny tråd för mina badrums projekt. Bilder kommer upp under kvällen :)
 
Jaha, kvällen är slut - var é bilderna??? ;)
 
Hemskt ledsen att jag inte fick upp bilderna under gårkvällen. Blev fast i badrummet med de sista sakerna som behöver göras :)

Lovar att få upp bilderna ikväll :D
 
Så då ska jag äntligen få upp bilderna. Dock är det inte HELT klart, men vi är NÄSTAN framme. Kaklet ska torkas av en gång till bl.a. Samt lite mjukfog.

Bilderna är ganska stora :(

Plattorna på badkaret är golvplattor som jag klyvt i tre delar.

Lite byggbilder kan jag publicera om någon vill se :)

Snart är det dax att göra klart tvättstugan och sedan går vi på badrum #2 :)

Ha det gott!

DSC01890.JPG

DSC01891.JPG

DSC01892.JPG

DSC01893.JPG

DSC01894.JPG

DSC01895.JPG

DSC01896.JPG
 
Stilrent och smakfullt tycker jag!

Klart att man vill se byggbilder - annars skulle man väl inte hänga här :)
 
Snyggt badrum ;D

Nyfiken fråga bara vad är det som du har framför badkaret??
Förmodar att du förberett för något.
 
Storleken på plattorna ser ut att vara 30x60? Ska snart börja sätta 153st sådana och funderar på om det är knepigt? Inte att få rakt men att få rätt "djup" på dom rackarna....

Ser riktigt bra ut!
 
Tackar och bockar! :)

"Saken" framför badkaret. Den som sitter i golvet förmodar jag att du syftar på tynnis är rören till elementet som satt där. Det ska monteras tillbaka på fredag. Vår egen lilla lösning istället för två pluggar var just två rörklämmor och en bit trädgårdsslang. Så är det hela löst :)

Plattornas storlek är 30x60 ja. Det kan vara lite knepigt att få till det om du ska ha fall i rummet. Tro det eller ej, men vi har ett bra fall ner till inspektionsluckan i nederkant på badkaret. Det krävdes en del planering och mätning. Sedan så är ju dessa plattor väldigt "känsliga" mot ojämnheter i väggen. Har du något som sticker ut eller en på något annat vis ojämn vägg så kommer det märkas när du sätter plattorna. Just detta med att få in dem i fixen så att det stämmer.

Men med lite stil och gott mod så gick det bra :)

Byggbilder kommer :)

Renovera på,
Stellan
 
Stellan skrev:
Tackar och bockar! :)

"Saken" framför badkaret. Den som sitter i golvet förmodar jag att du syftar på tynnis är rören till elementet som satt där. Det ska monteras tillbaka på fredag. Vår egen lilla lösning istället för två pluggar var just två rörklämmor och en bit trädgårdsslang. Så är det hela löst :)

Plattornas storlek är 30x60 ja. Det kan vara lite knepigt att få till det om du ska ha fall i rummet. Tro det eller ej, men vi har ett bra fall ner till inspektionsluckan i nederkant på badkaret. Det krävdes en del planering och mätning. Sedan så är ju dessa plattor väldigt "känsliga" mot ojämnheter i väggen. Har du något som sticker ut eller en på något annat vis ojämn vägg så kommer det märkas när du sätter plattorna. Just detta med att få in dem i fixen så att det stämmer.

Men med lite stil och gott mod så gick det bra :)

Byggbilder kommer :)

Renovera på,
Stellan
Fallet har jag förhoppningsvis inga problem med, för vi sätter bara 30x60 på väggarna..... på plant golv är det samma platta fast i 30x30 och i duschen är det 5x5 mosaik.

Även Fasting65 har varnat för ojämnheter på väggen - jag tror dock det är rätt ok, väggarna är nybyggda.
 
Dåså, då ska det nog inte vara några problem. Ser fram emot lite bilder på din renovering :D
 
Jätte snyggt! Vad skall ni har för spegel? :p En fyrkantig utan ram?

Snyggt!
 
Hej,

Tackar :)

Vi ska ha en som är 85x160cm. Får specialbeställa från en glasmästare vi känner. Blir aluminiumprofil i överkant och underkant.

Tack igen,
Stellan

 
Aha, den tråden har jag redan lusläst :) En riktigt omfattande renovering ser det ut som ;)
 
Stellan skrev:
Hej,

Tackar :)

Vi ska ha en som är 85x160cm. Får specialbeställa från en glasmästare vi känner. Blir aluminiumprofil i överkant och underkant.

Tack igen,
Stellan
Det låter snyggt! Gör dom med aluramen också :p
Är dom dyra när dom gör med aluram?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.