Hej alla!

http://jangvik.com/kapplandsgatan/

Det är adressen till min, Christian, och min sambos, Angelica, hemsida om våran nya lägenhet i Högsbo, Göteborg. Lägenheten är en trea på 66m2 men en skön planlösning som ni kan spana in på sidan.

Vi skall göra en hel del med lägenheten, bland annat lägga nya golv i hela lägenheten!

Vi kommer uppdatera sidan allt eftersom vi gör något, oftast samma dag som vi gör nåt, och detta eftersom vi gärna ser att ni lägger en kommentar, ett tips eller en fråga i denna tråden och/eller i gästboken på hemsidan!

Jag hoppas att det är någon som har intresse av att följa bygget.

Jag kan ju presentera mig själv också. Christian Jangvik är mitt namn, 23 år gammal detta året och har bott i Göteborg hela mitt liv. Jag har innan detta bott hos föräldrarna i Åsa, Kobbegården (askim), Helenevik (Mölndal), Enerbacken (en lägenhet och två olika hus), och de nybyggda lägenheterna vid Ullevi. Själv har jag hunnit på på Linnégatan, i Majorna och nu till sist en bostadsrätt på Kapplandsgatan i Högsbo.

Min erfarenhet av att bygga är mycket begränsad iom att jag inte haft någon farsa under min uppväxt. Visst har jag tittat på ibland när något lagt golv men, ärligt talat, hur mycket ser man egentligen av själv läggandet? Nu skall vi sätta in spottar i taket som vi skall sänka, lägga golv, måla och massa mer! Det blir grymt spännande! Så ni förstår hur lite jag egentligen vet om bygge, virke och allt sådant visste jag inte vad skillnaden på golvlist och smyglist var, jag visste inte varför golvet skulle ligga en bit ifrån väggen, jag visste inte att man kunde använda en baksmälla, jag hade inte en aning om hur man tog bort trösklar och jag visste absolut inte hur man fäster reglar i taket för det nya, sänka taket. Jag visst inte ens vad en regel var till 100%.

En stor eloge skall gå till detta forum med tanke på detta. Jag har frågat och frågat och det är alltid något som svarat, hur jäkla dum frågan än vart! Tack för det! Den stämningen får ju en att vara precis likadan tillbaka.

Nu får det räcka med skriverier ifrån min sida. Stick in och glutta på sidan nu! Det som är gjort när jag skriver nu är golvläggning i garderob och sovrum samt att vi börjat ta bort tapet på väggarna i garderoben. Jag skriver här när jag uppdaterar sidan helt enkelt!

Mycket nöje!

Med vänligaste hälsningar
Christian Jangvik

PS. Lämna gärna en rad i gästboken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.