En ide jag haft länge men nu fanns tid att börja riva i de, plattan är klar men ni får se lite i taget :) Renovering av gammal röd timmerstuga med ny hönskoja framför och en bil parkerad bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har grävt undan o gjutit sula under gavelväggarna o murat upp väggar så huset står på dom, gjort i olika steg under 3 år så nu var de dags att gräva ur Trägolv och logväggar i ett pågående byggprojekt med synligt dagsljus genom springor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tidigare golvet, låg flytande på stockar men dom var nästan obefintliga nu
Gamla timmerväggar med en inbyggd träskåpsdörr och ovanliggande förvaringsutrymme i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nedre stockar har gått hårt åt Oorganiserad källare med en jordhög, verktyg och en trädgårdstraktor inuti, dålig belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte hyra en minigrävare men det var så lågt i taket utanför o öppningen så 650n fick jobba men även spade o fyllhammare :sweat::)
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Uppgrävd mark under en gammal byggnad med synlig singel förberedd för gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Garävt ur men tog ca 10 cm till för singel
Uppjämnad singelbädd under träkonstruktion i förberedelse för gjutning av betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyjämnad singelbas framför en öppen röd trädörr till en byggnad, förberedd för gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jämnat av med singel o gjort form Förberedd armering på singelbädd för betonggjutning nära träbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite armering
Nyjuten betongplatta under röd träbyggnad med armeringsnät och singel omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjutning på g
Nyguuten betongplatta i ett rött timmergarage med öppna dörrar, redo för vidare murning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyutgjuten betongplatta för byggprojekt vid röd träbyggnad med grus runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slutresultatet på plattan, nu ska det bara muras upp med leca i bakkant o fram
 
  • Gilla
TickyNucker och 8 till
  • Laddar…
Lyckades hinna mura upp under väggarna innan kylan kom, tur det var mildväder så det här projektet kunde bli klart i år :p nästa steg är att bygga en port så man kan låsa igen, letat beg portar men svårt att hitta så tänkte regla egna i 45x70
 
  • Interiör av en trästuga med en sliten vägg, betonggolv och en blå sopsäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd ladugård, öppna dörrar, sopkvast, grusväg, lagringsutrymme, trästruktur, betonggolv, lantlig miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
Wow vilket jobb! Blir riktigt bra.
Hur gör man för å få "rätt" höjd på muren under väggarna?
 
Tack så mycket! Ja de var ett jäkla slit men bra blev de :) i mitt fall så var nedre varven så illa åtgången så jag kapade stockarna så jag fick in 2 Leca på höjden utan att kapa i lecastenarna
 
  • Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
Längesen jag uppdaterade här nu men jag fick till ett par dörrar efter ha försökt fynda beg så de blev nya egna istället
 
  • Träramkonstruktion på betonggolv i ett garage, cirklad med verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träplattform eller fundament, nybygge, ljust trämaterial, i en verkstad eller garage, med verktyg och byggmaterial runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt garage, träväggar, röda tegelstenar, verktyg, stege, soligt, skugga av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd stuga, öppna dubbeldörrar, verktyg, smält snö, snickararbete, klart ljus, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd träbyggnad med dubbelgarageport i ljust trä under snötäckt tak. Solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
Här med foder runt dörrarna, tanken är att jag ska olja/måla dörrarna mörka typ svarta, tycker de passar bäst på gamla byggnader
 
  • Träräcke för garage på röd stuga, snötäckt mark, betonggrund, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
relier och 9 till
  • Laddar…
blinky blinky skrev:
Längesen jag uppdaterade här nu men jag fick till ett par dörrar efter ha försökt fynda beg så de blev nya egna istället
glöm inte snedsträva på dörrarna, annars kommer de säcka ner mot mitten. Snedsträvan skall gå från nederkant vid gånggärnssidan mot överkant på andra sidan.

snygga dörrar för övrigt
 
  • Gilla
TickyNucker och 6 till
  • Laddar…
P Poap skrev:
glöm inte snedsträva på dörrarna, annars kommer de säcka ner mot mitten. Snedsträvan skall gå från nederkant vid gånggärnssidan mot överkant på andra sidan
P Poap skrev:
glöm inte snedsträva på dörrarna, annars kommer de säcka ner mot mitten. Snedsträvan skall gå från nederkant vid gånggärnssidan mot överkant på andra sidan.

snygga dörrar för övrigt
Snedsträva finns redan men inte på bild, det var i byggfasen jag tog bild o provmonterade dörrarna. snedsträvade dom medans jag monterade panelen så dom är raka o fina
 
  • Gilla
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
M
Du ska inte ha plåt i nederkant av portarna mot fukt? Ser tight ut mellan platta och dörrbladen.
 
M MBZV skrev:
Du ska inte ha plåt i nederkant av portarna mot fukt? Ser tight ut mellan platta och dörrbladen.
De är lite tight på bilden men har fixat de nu. Plattan är en bondplatta så den är inte superjämn heller. Gällande blött o funkt mot dörren så är de ett väldigt överhäng på taket så när de regnar så når de inte in så jag anser att de inte behövs en plåt som på mitt garage där dörrarna är i kontakt med regn ständigt
 
P Poap skrev:
Snedsträvan skall gå från nederkant vid gånggärnssidan mot överkant på andra sidan.
Kan du inte åka till Parken zoo i Eskilstuna och berätta varför alla grindar hänger
 
  • Gilla
Poap
  • Laddar…
TRJBerg
Är lite nyfiken på huset. Ser ut att vara ett rätt gammalt hus. Stämmer det?
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Är lite nyfiken på huset. Ser ut att vara ett rätt gammalt hus. Stämmer det?
Ja de är nog rätt gammal byggnad, har nog funkat som nån lada
 
A
blinky blinky skrev:
Här med foder runt dörrarna, tanken är att jag ska olja/måla dörrarna mörka typ svarta, tycker de passar bäst på gamla byggnader
Vart är snesträvorna?
 
  • Haha
Lulaua
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.