Jag har just rivit ut gille- stugan nere i källaren för våran besiktningsman sa att detta var en riskkonstruktion med alla träreglar och isolering överallt. När jag rev upp golvet så tog jag bort heltäckningsmattan och sedan låg det spikat trägolv på reglar som jag tog bort. Jag trodde det var gjutet en platta där nere eftersom övriga källaren har gjutna golv men så var ej fallet. När jag tog bort golvet så möttes jag av sten, grus. Bifogar även en bild på grunden. Då är min fråga hur går jag till väga, hur gör man om man vill installera golvvärme där? Just nu är det ca 10cm upp till tröskeln på dörren. Isolerar man och sedan lägger man betong först och sedan slingan och sedan flytspackel? Skulle vara roligt att få lite kött på benen av dom som kan.

Mvh Mats IMG138.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sök på källarprojekt här i forumet så finns flera trådar med bilder och allt. Om man vill så finns också oändliga diskussioner om det skall vara makadam under eller om det är bättre med Isodrän, och om var plasten som stoppar radonet ska ligga.

Kort verkar det som att man ska ha något kapillärbrytande underst, sedan frigolit, gärna ett par lager med Plastfolie emellan, Sedan fiberduk för att hålla frigoliten på plats, sedan lägger man armeringsjärn på distanser, fäster golvvärmen på armeringen och gjuter en betongkaka på typ 10 cm. Totalt blir det alltså närmare 30 cm tjockt.
 
Okej, tack för infon. Ska läsa vidare på vad andra har kommit fram till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.