Limträt till benen är inte klart än så det får extraknäcka som ostbricka ikväll:)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt!!
 
Benen börjar ta form imorgon ska det slipas o behandlas.benen ska få en lite mörkare vax o skivan klar vax
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
woodchuck
  • Laddar…
Riktigt snyggt, kan dock inte hindra tanken som kommer smygande att benen ser ut att sitta lite tätt så det kan bli lite ostabilt. Hoppas att jag har fel bara. :)
 
Snyggt bord!!

Skivan är inte gjord med ändträ upp (som man brukar göra skärbrädor) va? Tyckte det när jag såg din tråd första gången men nu när jag tittar noggrannare ser det inte ut så...
 
  • Gilla
Heggeland
  • Laddar…
Nä jag gjorde inte ändträt upp utan vela skapa mer liv i ytan men det innebär oxå att man måste hålla koll på fiberriktningen på alla bitar så tittar man noga så ser man att en ligger fel.och det är ingen skärbräda utan bara en kul möbel:)
 
Kameran ljuger lite så det ser lite vingligt ut men så är inte fallet
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Hexagonen i mitten av benen är först limmad på plats sen tog jag min nya:)stämborr o gjorde tapphål genom benen o in till mitten sen blev det fyrkantiga tappar med diamant formade skallar på för o slippa skruv.svårt o förklara:)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Stiligt!
 
Första vaxningen av benen klar nu ska ja bara bygga upp lite glans idom:)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Heggeland

Blir lite nyfiken på tekniken bakom. Hur gjorde du? Limmade ihop 3 sorter som du sen tunt skivade? eller gjorde du helt lösa små fanérbitar och pusslade ihop? Snyggt blev det iallafall och spektakulär "synvinkel",
Är det Al, Ask och Alm?

///Bent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.