Vi byggde 2003 på hösten och redan då märktes att dörren var lite skev vilket hantverkarna löste lätt genom att skruva in (vad de nu skruvade in)
Det blev nog lite bättre men första hösten, var det kallt vid dörren.
Pratade med Eksjöhus 2005 och de sa att vi skulle skruva in dörren.
Kallraset har fortsatt men 2007 var de skitkallt vid dörren, vi påkallade igen. Ingenting hände. 2008 på sommaren, sen hösten kunde vi knappt låsa upp dörren och då kom Eksjöhus representanten ut och sa att så här kan det ju absolut inte vara.
Han hade nog varit och tittat någon gång tidigare har jag för mig för nu kom han ut för han hade glömt av lite hur det såg ut. Ingenting hände på hösten så nu ringde jag honom för några dagar sedan.
Emellan har dörrtillverkaren varit här och sagt att det måste bytas ut, karm och allting för att det skall bli bra och vi fick någon list som hantverkarna skulle använda då de kom
NU har äntligen hantverkaren ringt och Eksjöhus säger att de har sagt till hantverkaren.
MEN borde vi inte kunna skicka en räkning till Eksjöhus på elkostnader som kommit av dörren.
Vi har ett Kvadraten hus, jättenöjda för övrigt men dörren sitter ju så centralt då det är öppen planlösning så det har ju varit kallt LÄNGE!!!
Tänkte skicka en räkning på 6000 kr till dem skall jag till mitt lokala kontor eller huvudkontoret?
Problemet är att jag har inte exakta datum då de varit ute men å andra sidan borde säljaren känna själv att vi är förbannade då han själv sagt att den är under all kritik???
Vad hade ni gjort?
 
Jag tror tyvärr inte att du har någon större framgång med ett sådant krav. Och om de nu äntligen verkar göra något åt felet så tycker jag att du åtminstonde skall avvakta tills de verkligen åtgärdat.

Om du skickar ett krav så tror jag att det blir totalstopp från deras sida. Då kommer de att koppla in en jurist och han komemr med stor sannolikhet att stoppa alla vidare åtgärder hos er. Och först om ni strikt kan bevisa att ni har rätt att få dörren åtgärdad blir det åtgärd.

Om man håller sig till det formella, har ni dörren upptagen i något protokoll antingen från slutbesiktning eller garantibesiktning? Om den inte finns upptagen vid garantibesiktningen så är ert case ganska tunnt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.