Jag har problem med att programmera en Novoport garagedörr öppnare. Den har fungerat tidigare men vi har inte använt den på länge. Det kan mycket väl vara så att jag har gjort något så att den har tappat inställningarna.

Men, jag har följt manualen nedan till punkt och pricka. Det funkar bra att programmera fjärrkontrollen (punkt 14,15) men sen när jag ska programmera lägena för öppen och stängd så funkar det inte.

Det som händer är att 3 blinkar och jag kör upp porten till läget "öppen", trycker på den större knappen för att spara läget, det funkar bra. 4 blinkar och jag kör ner porten till läge "stängt". Då ska det enligt manualen komma en 0:a i displayen. Men jag får 3 vad jag än gör. Förklaringen i manualen säger " Gate setting und learning cycle not correctly finalized" och lösningen på det ska vara: Repeat gate setting in menus 3 & 4 and complete force-learning cycle subsequently..

Jag blir fan knäpp, har hållt på med den i timtals nu utan att komma vidare.

Är det någon som kan dessa portöppnare? Vad gör jag för fel?

Version på portöppnare Novoport III ver. 3.2

https://www.novoferm.com/fileadmin/novoferm_de/Dateien/tech-dok-PDFs/NovoPort-III-Generation.pdf
 
H HerrMögel skrev:
Jag har problem med att programmera en Novoport garagedörr öppnare. Den har fungerat tidigare men vi har inte använt den på länge. Det kan mycket väl vara så att jag har gjort något så att den har tappat inställningarna.

Men, jag har följt manualen nedan till punkt och pricka. Det funkar bra att programmera fjärrkontrollen (punkt 14,15) men sen när jag ska programmera lägena för öppen och stängd så funkar det inte.

Det som händer är att 3 blinkar och jag kör upp porten till läget "öppen", trycker på den större knappen för att spara läget, det funkar bra. 4 blinkar och jag kör ner porten till läge "stängt". Då ska det enligt manualen komma en 0:a i displayen. Men jag får 3 vad jag än gör. Förklaringen i manualen säger " Gate setting und learning cycle not correctly finalized" och lösningen på det ska vara: Repeat gate setting in menus 3 & 4 and complete force-learning cycle subsequently..

Jag blir fan knäpp, har hållt på med den i timtals nu utan att komma vidare.

Är det någon som kan dessa portöppnare? Vad gör jag för fel?

Version på portöppnare Novoport III ver. 3.2

[länk]
Jag har fått exakt samma problem med min Novoport öppnare nu, hur löste det sig för dig?
 
Det har inte löst sig. Har inte orkat ta tag i det.
 
H HerrMögel skrev:
Det har inte löst sig. Har inte orkat ta tag i det.
Tack för snabbt svar, leverantören föreslår ny motor och styrenhet till mig, 7900kr. Jag gissar att det är någon givare eller liknande som är felet. Försöker hitta alternativa lösningar, bla en helt vanlig garageportsöppnare från Jula…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.