Hej!
Vi har precis flyttat till ett hus byggt 2005 med vattenburen golvvärme i hela bottenvåningen. Det är ett sovrum på bottenvåningen där det är iskallt trots att vi har haft på termostaten på max.
Bifogar bilder på värmecentralen i huset. mär det någon här som kan hjälpa oss med felsökningen?
Vi har skrivit till säljarna och frågat, men de påstår att de aldrig har behövt ha på värmen just i det rummet. Lite märkligt då de har bott där sen huset byggdes. Det går inte att vistas i rummet särskilt nu när det är minusgrader ute.
Vore tacksam för er input!
Med vänlig hälsning,
Zahra Värmecentral med distribution av vattenburen golvvärme, termostater och mätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmecentral med lysande gröna lampor och etiketter, synliga kablar och installationsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmecentral med cirkulationspump av märket Grundfos och mätare på kopparledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vet ni vilka ställdon som går till vilka rum, alltså kan ni identifiera sovrummets ställdon och ventil. Jag hade provat att plocka av ställdonet och motionera ventilen, kanske fastnat i och med att den använts sällan.
 
Hej!
Det finns etiketter på några av ställdonen där det står vart den går, men inte på alla.
Ska man hantera det på samma sätt som en radiator som behöver luftas typ en gg/år?

S0MMER S0MMER skrev:
Vet ni vilka ställdon som går till vilka rum, alltså kan ni identifiera sovrummets ställdon och ventil. Jag hade provat att plocka av ställdonet och motionera ventilen, kanske fastnat i och med att den använts sällan.
 
Z Zahra78 skrev:
Hej!
Det finns etiketter på några av ställdonen där det står vart den går, men inte på alla.
Ska man hantera det på samma sätt som en radiator som behöver luftas typ en gg/år?
Nja, klart du kan prova lufta lite men jag funderade nog mer på om ventilen har fastnat. Är det så så försöker ställdonet ständigt att korrigera men utan resultat. Uteslut dom ställdon du vet inte går till det kall rummet. Lossa dom andra och kolla vad du har under dom så kan vi ta det därifrån. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.