Har problem med en lampa som ej vill slockna. "Rengör kondensorn"fortsätter att lysa trots upprepad rengöring av alla filter. Har även problem med att den kläderna inte torkar längre. Maskinen är 7 år gammal används mycket på vinterhalvåret, men vi har rengjort maskinen frekvent i alla år. Hade hoppats den skulle fungera ett tag till. Någon som haft liknande problem och vet lösning på problemet hade varit tacksam för hjälp.
 
Har du gjort ren kondensorn? En stor alluminiumgrej som du drar ut ur maskinen?
 
Hade en Husqvarna där luften skulle passera genom luckan på väg till kondensorn, insidan var skruvad men efter man lossat skruvarna satt det en tjock alufolie som man var tvungen att skära loss försiktigt. Där innanför var det tjockt med ludd , man undra hur dom tänkte när den konstruerades.
 
Kondensorn är rengjord, "Rengör kondensor lampan" lyser när man startar maskinen, sedan slocknar den när man startar ett program. Vet inte vad detta beror på men får se hur länge det går denna gång.
 
Totte_S
Jag har en liknande maskin (whirpool) med flera år på nacken. Har bytt termostater sådär 4-5 gånger och även gjort en STOR rengöring. Har på det sättet återuppväckt maskinen från de döda ett antal gånger.

Nu kanske du redan gett upp, men är du inte rädd för att skruva lite (och kan göra den strömlös på ett säkert sätt) så rekommenderar jag att du monterar bort värmelementet och gör rent det från ludd. Du får ta bort bakstycket och skruva ur elementet. När jag gjorde det så plockade jag bort säkert en tennisboll med ludd, efter det slutade moin filterlampa att lysa och maskinen började torka på ett bra sätt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.