D
Klipparen går ut från laddstationen men klippmotor startar inte. Klipparen kör runt en stund (utan att klippa) för att sedan stanna spontant nåstans på gräsmattan.
Tyvärr så är displayen svårläslig (i princip oläslig för mina gubbtrötta ögon) så jag har inte mycket till hjälp med nån felkod.

Ny display ca 1500-2000 kronor, Klipparen är sedan 2013, är det ens lönt att laga?
Batterierna är fräscha, bra spänning och håller laddningen.
 
D
D delvis helt rätt skrev:
Klipparen går ut från laddstationen men klippmotor startar inte. Klipparen kör runt en stund (utan att klippa) för att sedan stanna spontant nåstans på gräsmattan.
Tyvärr så är displayen svårläslig (i princip oläslig för mina gubbtrötta ögon) så jag har inte mycket till hjälp med nån felkod.

Ny display ca 1500-2000 kronor, Klipparen är sedan 2013, är det ens lönt att laga?
Batterierna är fräscha, bra spänning och håller laddningen.
Uppdatering:
På grund av sommarens väder så växer gräsmattan hejdlöst, jag köpte istället en ny Einhell och hade sedan ett j*kla sjå att med min gamla klippo comet jaga ner gräsmattan till sansad längd så att herr Einhell skulle ha en sportslig chans att ta sig an uppdraget.
Den nya robotklipparn har hittills haft noll problem med min gamla signalkabeldragning, återstår att se om någon kabeldragning behöver justeras.
Jag är fullt införstådd med att det är en "lågprismaskin" jag köpt, men dock för samma pengar som diverse reservdelar skulle ha kostat till min Stiga. Jag behövde liksom mest av allt en snabb lösning på min urballade gräsmatta 😀

Kanske kan vintern innebära en rolig kväll i verkstan där min gamla stiga får sig ett grundligt mek?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.