Hej,

Köpte i höstas en induktionshäll (Samsung CTN464FB01). Den smällde ganska omgående och reparerades sedan.

Ett tag efter reparationen uppmärksammade jag att autokokningsfunktionen inte fungerade, den slog aldrig ifrån utan kokade på full effekt hela tiden samt att de sammankopplade värmezonerna (upptill och nedtill på höger respektive vänster sida) inte gick att köra på olika effekt. Vid samma effekt fungerade bägge värmezonerna som förväntat men om man ändrade effekt på en av värmezonerna så nära på dog bägge och ett ganska högt tickande uppstod.

Efter många om och men och besök av servicetekniker som bytt alla delar i hällen byttes den äntligen ut för inte så länge sedan.

Och, exakt samma problem med denna helt nya häll. Så fortsatt utredning på den...

I övrigt har hällen fungerat felfritt om man nu kan uttrycka det så...

Har inte lyckats hitta någon info om just den här hällen på nätet och tänkte därför att jag slänger in ett inlägg här för att höra mig för om det finns någon här som har samma häll och som rent av kanske har samma problem? Kanske någon som har hällen men inte upptäckt att samma fel finns på den? Känns märkligt att exakt samma fel kan inträffa på en helt ny häll och det luktar någon form av produktionsfel eller liknande i någon komponent. Gemensam nämare för bägge hällar som jag haft är att de är inköpta via tretti.se men jag antar att det har mindre betydelse...

Mvh
Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.